נספח א: סיכומי הסיורים

עמוד:175

קריית חינוך ניסויית שדרורש , מועצה אזורית לב השרון סיכום ביקור בחטיבה העליונה יום ראשון , י״ד בכסלו , 17 › 11 › 2013 קריית חינוך ניסויית שדרורש הוא בית ספר על יסודי שש שנתי הטרוגני השייך למועצה האזורית לב השרון . בבית הספר לומדים כ 2 , 400 תלמידים , כולם משמונה עשרה מושבים הממוקמים בסביבת בית הספר . בהיותו בית הספר העל יסודי היחיד באזור הוא מחויב לקלוט את כל התלמידים המתגוררים בתחומי המועצה וכן תלמידים מפרדסיה , ללא מבחני מיון . אחוז הנשירה מבית הספר אפסי . ( 0 . 3 % ) ממוצע הזכאות לבגרות הוא . 89 % -85 % מבנה ההנהלה כולל מנהלת של חטיבת הביניים , מנהלת של החטיבה העליונה ומנכ״לית . בבית הספר מועסקים כ 200 מורים ( כ 100 בחט״ב ועוד כ 100 בחט״ע . ( ממוצע התלמידים בכיתה נע בין 30 ל . 35 רמת האלימות בבית הספר נמוכה . אחוז ניכר מתלמידי בית הספר חברים בתנועת הנוער שבני המושביםש . בכל שכבה יש כיתות מב״ר ואתגר , וגם כיתה של תלמידי חינוך מיוחד ( המונה כ 14 תלמידים . ( כל מורי החינוך המיוחד הם מורים שהוכשרו לעבודה עם אוכלוסייה זו . בנוסף לכך משולבים בכיתות תלמידים בעלי צרכים מיוחדים ( כבדי שמיעה וראייה , תלמידים על הספקטרום האוטיסטי ובעלי לקויות פיזיות אחרות . ( בית הספר מעסיק יועצת לחינוך המיוחד המרכזת את הטיפול בתלמידים אלו ( יצירת תכניות עבודה אישיות , הדרכת מורים וכיו״ב . ( בעקבות אחד משני ניסויים שהופעלו בו בעבר ( כיום קריית החינוך דרור אינה ניסויית יותר ) אין בבית הספר צלצולים וכל שיעור נמשך שעה וחצי ( ללא הפסקה . ( בבית הספר ממוקמת גם הספרייה האזורית . בית הספר מתייחד בהיצע מקצועות רחב שבהם תלמידים יכולים לגשת לבחינת הבגרות . סך כל צירופי הלימודים שבהם תלמידים יכולים ללמוד עומד על כ 70 ( לדוגמה : מחול ופיזיקה , ספרדית ותאטרון , לימודי ארץ ישראל וביולוגיה . ( מבחינת בית הספר , ההיצע הרב הוא כלי מרכזי בהיענות לשונות הרבה בין התלמידים . מנגנונים המאפשרים התייחסות דיפרנציאלית לתלמידים ניהול עצמי : שדרורש פועל בניהול עצמי . הוא מקבל בתחילת השנה תקציב מהמועצה עבור כל תלמיד , ולהנהלת החטיבות יש חופש פעולה בכל הנוגע לשימוש בכסף . חופש הפעולה מתבטא למשל בסגירה ופתיחה של מגמות לימוד , מינוי יועצים בתחומים מיוחדים ( כגון מינוי יועצת מיוחדת לתחום החינוך המיוחד , ( מימון פסיכולוג קבוע לבית הספר , מלווה למורים חדשים . מבחינה זו , מספרם הרב של התלמידים הוא יתרון הבא לידי ביטוי במשאבים כספיים גדולים 26 הסיכום מבוסס על שיחה עם מנהלת החטיבה העליונה , גבש קרן אדרי ועם שתי מורות ועל שיחה עם מספר תלמידי כיתה י״א .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר