הישגים לימודיים הערכה ומדידה כרך שני

עמוד:ה

מבוא ספר זה מיועד ללומדים בבתי המדרש למורים ובבתי הספר לחינוך שבמוסדות ההשכלה הגבוהה וכן למורים . פרקי הספר נכתבו ועובדו על סמך הרצאות , תרגילים ועבודות , שהמחבר ערך במסגרת עבודתו כמרצה באוניברסיטת בר-אילו ובהשתלמויות למורים . תרמו לספר מגעיו של המחבר עם ציבור מורים רחב , המלמד בבתי ספר יסודיים , חטיבות-ביניים ותיכוניים . הספר נועד לסייע למורה בהערכת הישגים לימודיים של תלמידיו ולהביא לשיפור ו לשיבוח ההוראה . הדבר יושג על ידי טיפול נכון ומחושב במיבחני-כיתה , הכולל רצף של תהליכים הרול מתכנון ההוראה דרך תכנון המיכחן וחיבורו וכלה בעיבוד מימצאיו והפקת מידע ולקחים . מאחר והרגש בספר הוא על צרכי המורה , מודגש הצד המעשי יותר מאשר הצד העיוני . כל פרק מלווה בדוגמאות מתחומי מקצועות ההוראה השונים בכיתות הגבוהות בבית הספל היסודי , בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות . ביצוע התרגילים המצורפים לכל פרק יבטיח את התנסותו העצמית של המורה , החיונית ליישום הדברים על ידו הלכה למעשה . הריני להודות לתלמידי באוניברסיטה ולמורים המשתלמים שהאירו את עיני בפרטים מעשיים רבים . במיוחד עלי להודות לאותם מורים שהסכימו שייעשה שימוש במיבחניהם או בדוגמאות שונות משלהם . תעמוד על הברכה גם גבי וונה רוגובסקי שעשתה במסירות במלאכת ההדפסה . היות והספר מיועד למורים שונים , המלמדים מיגוון של מקצועות בבתי ספר שונים , אך טבעי הוא שלקורא זה או אחר תהיינה השגות לגבי התאמת הדברים לצרכיו . לכן אקדם בברכה שאלות , הערות והארות שתישלחנה אלי לפי הכתובת הר"מ . במיוחד אודה לכל מורה שיעשירני מנסיונו האישי כנושאי ספר זה .

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר