168 | רבקה דונר שלושת נושאי כליו הנאמנים של היטלר יודעים שיש כמה דרכים להתמודד עם הבעיות הללו . ראשית, הם יכולים להפיץ את הידיעה שמצבם של הגרמנים כיום טוב ממה שהיה לפני שנה וחצי . אבל הם כבר עושים זאת . שנית, הם יכולים להכניס למעצר את אנשי האופוזיציה . כל מי שמערער על מדיניותו של היטלר נחשב לאופוזיציה . שמרנים ימנים ועמיתים נאצים אינם יוצאים מכלל זה . אבל מעצר אינו בהכרח השתקה . ומכאן הם מגיעים אל האפשרות השלישית : לירות באופוזיציה . 2 אדם אחד נעדר מהמשרד המואר . שמו ארנסט רֶהם, והוא בן בריתו הפוליטי וידידו הקרוב של היטלר זה ארבע-עשרה שנים . כשהיטלר היה פוליטיקאי שאפתן בראשית דרכו ונאם באולמות בירה, רהם עמד לצדו, הגן עליו וגייס תומכים . כולם חייבים לפנות אל היטלר בכינוי "מיין פיהרר . " אבל רהם קורא לו אדולף . לפעמים רהם מתחצף עוד יותר . לפעמים הוא קורא לו אדי . היטלר ורהם — אדי וארנסט — הם תאומים סיאמיים, כידוע לכול . ואצל רבים — בכלל זה גם אותה שלישייה במשרד המואר — הקשר הזה מעורר התנגדות . רהם הוא מפקד האס-אה . שלושה מיליוני בני אדם מצייתים לפקודותיו, שבעה מיליונים וחצי אם סופרים גם ...
אל הספר