האמריקאית בלב ברלין הנאצית | 55 1 הבּאג פתח את שעריו בוורמזר-שטרסה 11 שלוש שנים לפני כן, ב- 2 בספטמבר 1929 . זהו בית הספר הראשון מסוגו בברלין . ההשקפה המסורתית הרווחת בגרמניה היתה שההשכלה לשכבות האמצעיות והנמוכות של החברה צריכה להצטמצם להכשרה מקצועית . משמעות הדבר היתה שפועלים ופקידים לא ידעו כמעט מתמטיקה, פילוסופיה, מדעים, היסטוריה וספרות, והאריסטוקרטיה והאליטות האחרות יכלו לנכס את הנושאים האלה לעצמם . הבאג מתנער מהמסורת הזו . משימתו להקנות השכלה למעמד הפועלים . הספרים בחינם בבאג, כמו גם ארוחות חמות . חלק מהסטודנטים המצטופפים בכיתות עניים מרודים, ומילדרד שואלת את עצמה אם הלימודים יסייעו להם בכלל להיחלץ מן העוני . הם "באים בתקווה לזכות ביותר חופש ומרחב בחיים," מילדרד כותבת, וכן במידה רבה מאוד נחרץ דינם להיכשל בטיפוס בסולם החברתי ולא לעלות בו . כמעט אי-אפשר להשיג עבודה, הם מאבדים את מקומות העבודה שלהם, ביטוח האבטלה שלהם מסתיים כעבור זמן מה, והם נאלצים להסתמך על נדבות, ומשמעות הדבר, אם אין להם עזרה אחרת, חורבן אטי ורעב הדרגתי . ערב רב של פועלים בבתי חרושת, חשמלאים, פועלי בניין ופקידים יו...
אל הספר