פרק 9: גיוון קולי איך לדבר באופן אקספרסיבי (ולהימנע ממונוטוניות)

חלק שני : כל מה שצריך לעשות 105 אם לא, חשבו רגע : למה עדיין לא עשיתם אותם ? אני לא רוצה שתרגישו אשמים, אין לי עניין ליצור רגשי אשמה — יש מספיק מזה בעולם ! בואו נדלג על האשמה ונבדוק את אחד המכשולים שמונעים מאיתנו לבצע את הפעילויות והתרגילים . ( בתקווה שבכך נסיר את המכשול הזה . ) ישנן סיבות רבות לחוסר פעולה או לדחיינות, אבל בפרק זה אני רוצה להתמקד בסיבה מסוימת אחת . לשם כך, השלימו בבקשה את המשפט הבא . תוכלו לכתוב אותו בדף או רק לומר אותו בקול : כשאני שומע את הקול המוקלט שלי הוא נשמע לי בדרך כלל, כשאני עושה את התרגיל הזה עם לקוחות, אני שומע ביקורת עצמית חסרת רחמים : "כמו ציפורניים על לוח", "מעצבן", "צורם", "מאנפף", "זר", "מוזר" . אולי כתבתם משהו קשוח דומה . רבים מאוד מדווחים שאינם אוהבים את צליל קולם . זה מצב עניינים קשה . הקול שלנו הוא דבר אישי . הוא קשור לדברים רבים : היכן גדלנו ( האם יש לנו מבטא זר ? תלוי במיקום הגיאוגרפי  שלנו . . . ובמי שמעריך אותו . ) איך אנחנו משתמשים בגוף שלנו ( זוכרים את פרק 2 ? תקשורת  דיבורית היא פעילות גופנית, והיא משתנה על פי השימוש שלנו בסרעפת, בריאות, בגר...  אל הספר
מטר הוצאה לאור בע"מ