פרק 6: תמציתיות איך לדבר פחות ולהגיד יותר (וללמוד לעשות הפסקה)

חלק שני : כל מה שצריך לעשות 79 יפה מאוד ! באילו שיפורים הבחנתם ? האם  דיברתם זמן קצר יותר ? השתמשתם בפחות מילות מילוי ?   עשיתם יותר הפסקות ? הצלחתם, להפתעתכם, לסקר הרבה יותר מהחומר ?  סיימתם את המשפטים באופן סופי במקום לגרור אותם  בהיסוס או להוסיף מילים מיותרות ? בקריאת הרשימה הזאת, בוודאי תסכימו שרוב התוצאות האלה חיוביות . אבל אולי היתה בהן גם אחת שלילית . אולי איבדתם חלק מההומור או מהצבע, או שהקול שלכם היה מונוטוני יותר . התגברו על הדחף לסווג את התקשורת שלכם בתארים מפחיתים או שיפוטיים כטוב ורע . שימו לב לניואנסים . אולי המבנה השתפר, ההפסקות היו טובות יותר, וגם התמצות, אבל הגיוון הקולי התכווץ . לכן האתגר בפעם הבאה הוא לשמור על השיפורים ולהוסיף יותר גיוון קולי . התרגיל אינו תרופת פלא . זו דרך יעילה ללמוד עקרונות תקשורת חיוניים שאנשים שואפים לשלוט בהם, כמו הפסקות, מבנה ותמצות . והחשוב מכול, האם שמתם לב לשינוי הברור שחל בתקשורת שלכם בעקבות הפעילות הפיזית של התרגיל ? התרגיל הזה עוזר לרבים לשחרר את מעגל התקשורת הטוב שדיברנו עליו בפרק 4 . בדוגמה הזאת הוא פועל כך : במקום לפתוח את הפה ו...  אל הספר
מטר הוצאה לאור בע"מ