מבוא

עמוד:8

" ראש החץ" ו"היד החמה : " דרך העבודה במיח"ם הביטויים " ראש החץ" ו"היד החמה" נבחרו על ידנו כמטפורה כללית לדרך העבודה שלנו כאנשי חינוך במסגרת מיח"ם , המבטאת את היסודות להתמודדות עם סוגיית התקשוב בחינוך ובהכשרת מורים . השימוש ב"ראש חץ" ו"יד חמה" מייצג שילוב בין חלוציות להומניות . ראש החץ מסמן את התנועה על מסך המחשב . הוא הופך לסמל של יד כאשר המשתמש מגיע בשיטוט ל"אזור חם" - אזור שיש בו קישור ( לינק ) למקום אחר : לאתר , למקום אחר במסמך , לקובץ אחר וכדומה . " ראש החץ" יכול לשמש מטפורה לחלוציות . להיות ראש חץ משמעו להנהיג , להוביל ולחדש . היד , כאיבר אנושי למישוש ולתקשורת , מסמלת גישה אנושית הומנית . " היד החמה" מאפשרת תקשורת ומובילה שיטוט בין יחידות של מידע דיגיטלי הנמצא במקומות שונים . השיטוט על פני מסך המחשב בעזרת ' ראש החץ' ו'היד החמה' עשוי ליצור בתנאים מסוימים רשת של קשרים ומשמעויות . במטפורה זו , המבטאת שילוב בין חלוציות להמוניות , אנו מבקשים להבליט את הדרך הייחודית של עבודתנו במיח"ם - שם אנו מובילים יוזמות חינוכיות להתפתחות התפיסות והרעיונות התאורטיים שבבסיס עשייה זו . מטרה נוספת היא לזמן לקורא אפשרות ללמוד על ההתפתחות והצמיחה של מיח"ם כמרכז למידה ועשייה ייחודי שצמח והתפתח במכללה . הספר פונה בעיקר לאנשי חינוך , למורים , ולמורי מורים , העוסקים בשאלת הלמידה המתמשכת : כיצד ניתן וראוי לשלב תקשוב בחינוך בכלל , ובהכשרת מורים כדגם ( modeling ) חינוכי בפרט .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר