הקדמה

עמוד:6

לתלמידי חטיבות הביניים והחטיבות העליונות של בתי הספר התיכוניים , ותודתי נתונה לכל מי שנמנה עם צוות התכנית בישראל ובארצות הברית והיה שותף בהקמתו ובהפעלתו . תודה לידידי יורם פארן , שניהל את מרכז המחשבים במכללת אורנים והיטיב להבין את הצורך בהרחבת העיון בנושא מעבר לעיסוק בטכנולוגיה גרידא – ויש לקוות שהמכללה תתברך בעוד אנשי מעשה כמוהו הרואים באינטרנט מרחב שמזמן לנו הרפתקה אנושית . תודה לאייל קינברג שהבין שהדיאלוג האנושי הוא העיקר בעיצוב סביבות אינטרנטיות וידע להתאים את הטכנולוגיה בתכניות האינטרנטיות המשותפות לנו לצורכי המשתמש ולעשותה כלי עבודה ידידותי ורב יכולת . תודה לתלמידיי המקוונים , שאת רובם פגשתי אך ורק דרך האינטרנט , באוניברסיטה הצבאית האמריקנית , ( AMU ) במכללת גראץ ( Gratz College ) בפילדלפיה , ארצות הברית , בחוג לחינוך של אוניברסיטת חיפה ובאורנים - המכללה האקדמית לחינוך , שהיו שותפים לי בחמש-עשרה השנים האחרונות בעבודה אינטנסיבית במרחבי הוראה-למידה משותפים ותרמו בהבהרת סוגיות רבות הנדונות בספר . תודה לאנשי הוצאת הספרים של מכון מופ"ת : לד"ר יהודית שטיימן , ראש ההוצאה , וצוותה שטרחו בהוצאה לאור של הספר . תודה לד"ר בתיה אילון , לד"ר אבינועם בן זאב ולד"ר שרה שמעוני , אשר קראו את טיוטת הספר והעירו הערות רבות ערך . תודה לשולי נוסבאום ששקדה על עריכתו הלשונית של הספר בקפדנות ובידענות גדולה . אני אסיר תודה במיוחד לבנות משפחתי הנפלאות , אשתי רוני ובנותיי אופיר , גיל ורותם , שנאלצו להשלים עם עיסוקי שעות רבות בעבודה האינטרנטית האיןסופית ובשקידה על כתיבת הספר .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר