מישורית - מיפגש שני

עמוד:189

להיות בהריון כדי שיקבלו אותי ! ומה שקרה , בלי להשוויץ , שהיום אני מחזיקה את כל היחידה . אז אותי זה מרגיז . ועוד משהו - אני שמעתי שגם הרבה ראיונות של בעלי מקצוע מעידות המזרח , הראיונות איתם הם הכי ממושכים , איטיים . למה ? כי איתם צריך להיות בטוחים שבאמת אם מקבלים אותם , אז הם צריכים להצדיק את זה שמקבלים אותם . רחמים : אני רציתי להעיר לגבי מה ששאלת אותי קודם - בשביל מה טוב לך שהשני יראה אותך בדימוי אחר ? לדעתי , אם אנחנו , הכלל , נדע להעריך את עצמנו , לא תהיה לצד השני ברירה אלא לקבל אותנו כשווים . שלמה : השאלה - איך אתה עושה את זה ? רחמים : אני חושב שאם אתה קודם כל תכיר בערך עצמך , אני מאמין שאתה תדע לעמוד על זה , תראה , אני מאמין שהכל יסתדר . למה הגענו למצב הזה ? הגענו למצב הזה מסיבה פשוטה - כל אותם אנשים שהגיעו לעמדות כוח , בעצם , איך הם הגיעו ? הם רצו להיראות טובים בעיני ה"בוס . " כמו שאמרת - הם רצו להיראות טובים בעיני הבוס . מה עשו אותם אנשים ? היה טוב להם , היה קל להם , קידמו אותם . בעצם , הם היו כעין עבדים נרצעים של הבוסים . במפעלים , במקומות האלה , הם עשו את העבודה של בעל המפעל . במקום שאותם אנשים - והם גם , בדרך כלל , אלה שנבחרו לוועדל עובדים - כי תמיד היו מקורבים , ידעו לדבר קצת . עכשיו , אם אותם אנשים היו מכירים בערך עצמם והיו אומרים : "מה ? אני עבד נרצע של מישהו ? אני אעשה את מה שטוב לי ולחבריה שלי , כי אני נמצא באותה סירה יחד איתם . אני לא אנצל את החבריה שלי , " אני חושב ש ... יוליו : אבל זה קשה לעשות את זה , כי גם בארץ ככה ישנה שליטה של תרבות מערבית אשכמית , כל האנשים המרכזיים , הגיבורים , האנשים הבולטים , בכל ההיסטוריה שאנחנו לומדים ... שלמה : אני אקח לדוגמא את המקצוע שלך , בסדר ? עבודה סוציאלית . אני לא יודע מה המצב במישורית , אבל מקומות שאני כן מכיר , בכל הארץ , זה פחות או יותר , המצב - ראש לשכת הסעד הוא אשכנזי , רוב העובדים הסוציאליים הם אשכנזים . עכשיו , נניח שאני נזקק לשירותי הסעד ואני מרוקאי . אני תמיד בא לאשכנזי , והוא מטפל בי . יונה : זה כבר יוצר אי שיוויון . שלמה : זה יוצר לא רק את אי השוויון , אי השיוויון הוא מעצם המפגש הזה , נכון ? אבל זה גם יוצר את כל העניין של דימוי . לוי : אבל , בסךהכל , אם אתה מסתכל על כל מערכת החינוך , או על כל האפשרויות לחינוך , הן מחנכות למצב הקיים . אם רוצים לשנות את הדימוי העצמי של האנשים , זה , בעצם , לא על ידי החינוך , אלא על ידי שינוי מערכת החינוך . שלמה : מה מצב ההוראה פה אצלכם , נאמר ? לוי : פה אצלנו , במקרה , המנהל הוא בן עידות המזרח , הוא לא תימני , יוצא צפון אפריקה , המורים הם ברובם יוצאי עידות המזרח , צפוךאפריקה ותימן . יונה : כי זה לא נחשב לבית ספר אקסקלוסיבי ... לוי : זאת בעייה נוספת - יש לי הרושם , לפעמים , שהתכוונה של אנשים מתבצעת בהתאם לייחוס של המקום , ההכוונה של מורים או של עובדים אחרים שמכוונים מלמעלה , הם באמת מוכוונים בהתאם לייחוסו של המקום . למישורית אפשר לתת כאלה . שמנהל מרוקאי יהיה בבית ספר בכפר השכן זה לא ילך , כי לא יקבלו אותו ! אולי הוא עצמו יהיו לו די הרבה חששות והיסוסים . זה מעגל

ברירות הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר