פעיל שכונות ירושלמי

עמוד:151

אבי : זה בא אחרי שנוצרו הגיטאות האלה , אחרי שנוצרו השכונות , אחרי שנוצרו החבורות האלה - ואז התיאטרון הקהילתי בא לסתת קצת את הקירות - זה בא מכמה אנשים שאיכפת להם , כמוני , אנשים שמשוגעים לנושא הזה . אם אתה לא משוגע לעבודה הזאת , אז אין לך מה לעשות פה . הרבה חכמים באו מהתיאטרון ועזבו אחרי שבועיים , אחרי חצי שנה , אחרי שנה . וזה גם לא משכורת טובה ... דוד : אתה אמרת שזה בא במקום . רציתי לאמר שזה בא בדיוק בשביל למנוע את ההתפתחות שאלה שנמצאים בגיטאות לא יקומו על אלה שיצרו את הגיטאות ! אבי : זה לא נכון , זה לא נכון . כי , תראה , אני היום מגיע למודעות פוליטית מלאה . אני מאוד סלדתי מפוליטיקה , סלדתי לדבר על זה . לא היה איכפת לי . '' מעמדי ''? הייתי שומע את המילה '' מעמד , " הייתי מהר בורח . אבל היום אני מגיע למסקנה סוציאלית , לפעילות , שלא איכפת לי לוותר על כל הדבר היפה הזה של אמנות , שקט , יצירה ... דוד : מה זה "מהפכה ? " אבי : שינוי , שינוי - מהפכה זו מילה גדולה . שיהיה איזה שינוי בחברה ... דוד.- איזה ? אבי : שינוי של הדינאמיקה היותר גדולה , של כל התושבים שיש במדינה הזאת , דינאמיקה שמסתובבת בארץ ישראל . הדינאמיקה הזאת זה שהקיבוצים מעסיקים את עיירות הפיתוח - הם כרגע מעסיקים אותם . הם לא ידעו כל השנים אם יהיה שינוי , מה יהיה היחס , אולי לא ימשיכו להעסיק אותם . אבל אם תתפתח בבית שאן תודעה מזרחית במובן התרבותי וכמה אנשים לא יחששו להתחיל לתת את המוסיקה , ולהתחיל לספר את הסיפורים ולהתחיל לצאת מהקסם הזה , אז יכול להיות שהקיבוצים יקשיבו בערב , המנהלים האלה של המפעל יבואו לבית שאן ויקשיבו לכל מיני דברים מעניינים שהתושבים מבית שאן יתנו . דוד : ואז הם ימסרו את המפעל לתושבי בית שאן ? אבי : לא - בבוקר הם יעבדו כפועלים ובערב הם יקבלו ... דוד : בשני המקרים הם יתנו - בבוקר - את העבודה , ובערב - את הפולקלור ... אבי : בתרבות , אם'אתה נותן , אתה נותן את זה בטונים גבוהים . אתה שולט , זאת אומרת , אתה הכל ! אתה שולט במוח של החברה ! אם אתה בא ליהנות ערב , ואני מכוון לך את ההנאה של הערב , אני מציע לך את ההנאה של הערב , את הבילוי , את המחשבה , אז בהחלט השליטה היא אצלי !

ברירות הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר