מקורות

עמוד:234

בהסתמכו על מקורות רבים , כולל גנזך המדינה , פורש שלמה סבירסקי תמונה מפורטת של התהוות ההבדלים בהישגים השכלתיים של שלוש קבוצות בישראל - יהודים אשכנזים , יהודים מזרחים ופלסטינים אזרת * ישראל . את ההסבר לפערים מחפש המחבר לא בהבדלים תרבותיים אלא בדרן פעולתה של מערכת החינוך עצמה , כמו נם בקשר שבעה ובין מערכות חברתיות אחרות . הספר מתחיל בתיאור שלוש מערכות חינוך שהתקיימו ערב הקמת המדינה - זו הערבית , זו של קהילות היהודים במזרח וזו של היישוב היהודי בארץ ישראל . הוא מתעד את השתלטותה של זו האחרונה על שתי האחרות , תוד כדי שימור ההפרדה ביניהן . הספר עוקב אחר תהליך התהוותם של מסלולי חינוך נפרדים-הפיכת התלמידים והתלמידות המזרחים ל"טעוני טיפוח , '' גיבוש הנישה הרעיונית של "חינוך מפצה '' ו"הוראה משקמת , " פיתוח החינוך המקצועי , הרפורמה והאינטגרציה . במערכת החינוך כפי שהיא מוצגת כאן , המפסידים הם רבים - והזוכים מעטים . על כן מצביע המחבר על כיווני פיתוח חדשים . שלמה סבירסקי , סוציולוג , הוא מוזבום שללא נחשלים אלא מלהשלים ושל קכ / מק , הנדה ומחנה , ופע » ל מזה שנים בעידזד הוחם למעורבות בחינוך בשכונות ונע"חת'הפיתוח , יחד ע 0 ברברה סבירסקי הוא מחבר הסירה ילדי נ 7 לי האיץ החדש .

ברירות הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר