פרק ששי הרפורמה: להוציא את התבן מן הבר

עמוד:158

בחצי לב , בכל המערכת , גם באותם חלקים בהם אין לאותה חקיקה כל משמעות . צרצור מציין כי "לביצוע הרפורמה בחינוך בישראל היו נימוקים חינוכיים וחברתיים שנבעו מצרכיה של החברה היהודית , אולם במתכונת זו היא הועברה גם למגזר הערבי . נשאלת השאלה , האם היה מקום לזה , מה גם שבין הנימוקים לביצוע הרפורמה היו נימוקים חברתיים כבדי משקל שאינם קיימים כלל בחברה הערבית , כגון השגת אינטגרציה חברתית" ( שם : שם . ( וכך , מנגנון הסלקציה קיבל משמעות מעוותת משהו : את ההקבצות מקיימים במתמטיקה , עברית וערבית ( לא באנגלית , ( והפעלתן מוסיפה קושי רב , שכן , על המחסור בספרי לימוד המורגש במקצועות הקיימים מתווסף עתה מחסור בספרי לימוד שונים לכל הקבצה והקבצה , בעיקר בערבית ובעברית ( שם : שם . ( יתרה מזאת : תפקידם של המורים היועצים הוא מוגבל , שכן החטיבות העליונות הן עיוניות ברובן הגדול .

ברירות הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר