הבהאאים בישראל

עמוד:10

החשוב ביותר הוא הביאן ' ) הספר הברור ( ' וקהילתו נקראה 'קהילת הביאן , ' כדי להבדילה מ'קהילת הקוראן , ' היא קהילת המוסלמים המסורתית . הממשלה הפרסית התנגדה לדת החדשה , רדפה אותה עד חורמה , ולבסוף הוציאה להורג את מייסדה ( ב 850 ו . ( בכתביו הדגיש הבאב שהוא איננו הנביא האחרון , אלא זה הפותח סדר נבואה חדש . כשם שהוא בא אחרי מחמד , עתיד להופיע גם אחריו נביא , יזה שאלוהים יגלה אותו . ' הוא יביא ספר קודש חדש ותורה חדשה שיבטלו את ספרו ותורתו . הבאב האיץ במאמינים לתמוך בנביא החדש בעת שיופיע . אחד מתומכיו , מירזא חסין עלי נורי , אף הוא שיעי מפרס , טען שזכה להתגלות בהיותו בבית הסוהר בטהרן לשם הושלך בעקבות גל הרדיפות בשנת , 1852 שפגע קשה בבאבים . בתולת גן העדן ( חוריה ) נגלתה לפניו , ובישרה לו שהוא ולא אחר הוא 'זה שאלוהים יגלה אותו , ' ושהבאב בישר על בואו . הוא נטל במשך הזמן את התואר בהאא אללאה , לאמור תפארת האל , זוהר האל וגדולתו . הקהילה , שהוכתה קשות בעקבות מותו של נביאה , הבאב , קיבלה ברובה המכריע את מנהיגותו והאמינה בהתגלותו האלוהית . בהאא אללאה הוגלה בשנת 852 / 53 ו מפרס לעיראק , שם גילה את זהותו לתומכיו . כן כתב והפיץ חיבורים שבהם גיבש את תורתו האלוהית ועקרונותיה התיאולוגיים והמוסריים . הוא המשיך את תורת הבאב , אולם גם סטה ממנה כאשר לא היה שלם עמה . כבר מראשית דרכו הוא הציג תורה מוסרית , חברתית ומדינית המבוססת על שוויון בין בני המין האנושי , דחיית אפליה ותביעה ליצור מולדת אחת לכל בני האדם . הוא דרש לבטל את הגבולות בין עמים ומדינות , ולאסור ri ^ Ti נדודיו של בד /< , א אללאה

הוצאת ספרים אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר