ציורי הקיר בירושלים

עמוד:12

תאורה , צבעוניות האבן , תנאי האקלים וכן אודות התכניות הנוגעות לעתיד האזור . לבסוף הם מתאימים את הנושא ואופן העיצוב עם המזמינים . כאשר תוכנן ציור הקיר ברחוב אגריפס , ו'השוק' נבחר כנושא המרכזי , זומנו הסוחרים והתושבים בשכונת נחלאות למנהל הקהילתי לב העיר כדי לערוך היכרות עם האמנים . הציירים ביקשו לשמוע מה היו התושבים רוצים לראות על הקיר בשכונה והם פעלו בהתאם לכך . עם סיום תהליך עיבוד המידע מוצגת הסקיצה של הציור , תוך התייחסות לתגובות והערות של נציגי העירייה והקהל הרחב בסביבה . בציור בשוק התבקשו האמנים לא לצייר חנות לממכר בשר לצד חנות גבינות , או להימנע מלצייר בחורות בלבוש חושפני . שלב הביצוע , לאחר מלאכת התכנון , כולל את הכנת הקיר ואת הציור עצמו ! חלק מן הציור נעשה בסטודיו בליון על גבי יריעות פוליאסטר רחבות . ציור הדמויות מחייב דיוק בפרספקטיבה ולכן קווי המתאר מועתקים על נייר שקוף ומוקרנים על בד , והצביעה הראשונית נעשית בסטודיו . הכשרת הקיר לציור היא מלאכה מורכבת הדורשת עבודת הכנה יסודית וקפדנית : יש להסיר את הפח החלוד המכסה אחדים מהקירות , או לקלף את הטיח מהקירות הישנים , לאטמם היטב ולטייח מחדש לכדי קיר אחיד . על הקיר לשאת את יריעות הבד ואת הצבעים כדי שיעמדו בפני פגעי הזמן והטבע במשך שנים רבות . הכנת הציור 'הקארדו . ' השוואה בין המתווה לציור הנעשה באתרו הכנת הציור בסדנה בליון : ז'ילבר קוזץ משווה את תצלומו של אלברט ענתבי , מנהל מוסדות כי"ח בראשית המאה העשרים , להעתק גדול הממדים שהודבק בציור הקיר ברחוב יפו אתגרים וחלומות לקיץ ו אבטיח , צו גיוס ובחינות הבגרות - מאווי התלמידים בבית הספר התיכון המקיף בגילה

הוצאת ספרים אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר