הבעיה

עמוד:11

משל עצמם . חפץ או פעולה נעשים בעלי ערך , ובכך הם נעשים ממשיים , הואיל והם משתתפים בדרך זו או אחרת במציאות שהיא נשגבת מהם . אבן אחת מבין רבות נעשית קדושה - וכיוון שכך רווייה נ י ש ו ת - משום שהיא מהווה היירופניה " " או שהיא מכילה מ א נ ה או משום שצורתה ספוגה סימבוליות מסוימת , או משום שהיא נחשבת לגלעד למעשה מיתי וכדומה . האובייקט נחשב לכלי קיבול של כ ו ח חיצוני שמבדיל אותו מסביבתו ומעניק לו משמעות ו ע ר ך . כוח זה יכול לשכון בתוך המהות של האובייקט או בצורתו ; סלע מתגלה כקדוש משום שקיומו כולו הוא בחינת היירופניה ! בלתי דחיס , בלתי פגיע , ה ו א כל מה שהאדם איננו . לא רק שהוא עמיד נוכח הזמן אלא שהממשות שלו מוכפלת עם ריבוי השנים . הנה אבן רגילה בתכלית ; היא תיהפך ל"יקרה , " כלומר ספוגה בכוח מאגי או דתי , רק בזכות צורתה הסימבולית או משום מקורה ו " אבן הברק" — משום שסבורים כי נפלה מהשמים ; פנינה , כיוון שהיא באה ממעמקי האוקיינוס . אבנים אחרות יתקדשו כמשכן של נשמות האבות הקדומים ( הודו , אינדונזיה ) או משום שהן היו לפנים חלק מזירה של תיאופניה ( בדומה לאבן בית אל שיעקב שם למראשותיו ) י או משום ששבועה או קורבן קידשו אותן . ( ר' , Traite d'Histoire des Religions עמ' 191 ואילך ( . נעבור עתה למעשים האנושיים , וכמובן לאלה שאינם לגמרי אוטומטיים ; משמעותם וערכם אינם תלויים בנתונים פיזיים גסים , אלא ביכולתם לשחזר מעשה בראשיתי , לשנן דגם מיתי . התזונה אינה פעולה פיזיולוגית גרידא , ה היא מחדשת שיתוף . הנישואים והאורגיה הקולקטיבית מרמזים לאבות טיפוס מיתיים ; חוזרים עליהם משום שמעשים אלה קודשו בזמן הראשית ( ab origine ) על ידי האלים , "האבות הקדומים" או הגיבורים הקדמונים . התגלות הקודש . , manah מונח מתחום התרבות ההודית שמשמעותו דומה ל"נפש" ( קרוב מבחינה אטימולוגית למלה . ( mind התגלות האל . בראשית כח . 20-10 , communion המונח המתאר את המעשה הפולחני הנוצרי של אכילת מאפה המסמל את גופו של ישוע , שהוא האל , ובכך גופו של האל מעורב בגופו של המאמין .

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר