הקדמה

עמוד:8

האדם היא האור האלוהי ( ואת הסוד הזה רק הידע הגנוסטי מגלה לארם , ( והשאלה הגורלית היא מניין באת ( מהאור האלוהי , אך נפלת בשבי הבשר , החומר , ועולם ההפסד והמוות ) ולאן אתה חוזר - אם זכית לידע הגנוסטי ( לאותו עולם אלוהי של אור וחיי נצח . ( מבחינה ספרותית שונה בשורה זו מספרי "' הברית החדשה" המקובלת . אין כאן סיפור חייו , מעשיו והטפתו של ישוע מיום לידתו ( או לפניה ) ועד לצליבתו ותחייתו מהמתים , אלא שורה של יותר מממאה "אמירות , " אשר פסוק הפתיחה מכנה אותן "דברים נסתרים " - כלומר , לא הטפה ציבורית לכל רכפין , אלא תורה סודית לבני עלייה בלבד , לאלה שבאו ב"סוד" התורה הזאת . לא כאן המקום לדון בשאלה , באיזו מידה חיבור זה משקף נכונה אספקטים של הטפת ישוע , או משתמש במסורות מסוימות תוך כדי הכנסתן ל"אקלים גנוסטי . " די לנו אם הבשורה על פי תומא תסייע בידינו לראות את ריבוי הפנים של הנצרות הקדומה - על הרקע היהודי שלה - אשר הברית החדשה המקובלת בכנסייה , עם התיאולוגיה המקופלת בה , היא רק אחת מפניה . פרופ ' ר . י . צ . ורבלובסקי האוניברסיטה העברית

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר