הגוון הבלתי נראה של היומיום "מתחת לאף שלך: שבעה מרחבי הישרדות", מוזיאון תל אביב לאמנות

עמוד:10

והאובייקטים נושאים , ויוצא נגד תרמת הצריכה הרעבתנית , התובעת התחדשות בלתי פוסקת וצרכנות מתמדת . האובייקטים נוצרו תוך חתירה לצורות בסיסיות ופשוטות ביותר על מנת לענות על קשת רחבה של צרכים משתנים של משפחה , של זוג או של יחיד . כל אובייקט יכול להתאים למערך רב של שימושים , המאלץ את הקונה להתאימו לצרכיו בעזרת אלתור ויצירתיות . העבודה תא של מזרחי מדגישה את מעשה בניית המרחב . זוהי פעולה של הערמה והצטברות רבדים בחומר מסוים , זה על גבי זה לבניית קירות ולכינון מרחב פנימי וחיצוני . יצירתו של המבנה השלדי מדגישה את תהליך הבנייה , וממקדת את הצופה בתהליכי השימוש במוטות האלומיניום ובפענוח העיקרון החוזר על עצמו בחיתוך , בהנחה ובחיבור ביניהם . גם בהיעדר מבנה לוגי ברור מוטות המתכת משדרים מסר של של תחכום ושל מורכבות המטשטש את הבסיס הפרימיטיבי של המבנה ואת המאפיינים התרפויטיים של פעולת הבנייה . המרחב שיוצר שביט בעבודה ליר ( א ) ות , הוא מרחב אנושי בסיסי הנוצר מחומרים ממוחזרים ונגישים . למעשה , בעמדה זו תפקידו של המעצב מתבטא לבטל זהות סגנונית תרבותי למרחב העבודה מתפקדת כאתר תרפויטי שבו מתרחשת פעילות נפשית משחררת . הצופה-אורח מוזמן להשתחרר לרגע מכבלי האובייקטים התרבותיים שלו , ולמקד את ההתייחסות למרחב החדש דרך תשוקות חדשה , אלא מצביעה על כזו הנוכחת , אך אינה נגישה עוד . באמצעות תהליך של איסוף , ריכוז , קטלוג ומחקר של פריטי ריהוט ישראלי משנות השלושים ועד שנות השבעים של המאה העשרים , היא מרכיבה מציאות היסטורית בעלת תכנים אידיאולוגיים החושפת את מאפייני החברה , הכלכלה והתרבות של התקופה . כוחה של היצירה טמון בעובדה שאנו מכירים פריטים אלו באופן מבודד ומנותק מן ההקשר . קפה אופנתיים , בבתים מעוצבים ( כפריט מבודד ) או בבית סבתא מעבר ליכולת לזהות אותם כישנים ולהכיר בערך הנוסטלגי ובאטרקטיביות המוזרה שלהם , הם נותרים אנונימיים לגבינו . האפשרות לרכז אותם ולבנות מהם סביבה , הנתמכת במידע ארכיוני ובפרטים ביוגרפיים חוזרת וממקמת אותם בעולם האידיאולוגי שבו נוצרו , ובמערך הצרכים החברתיים והאסתטיים שיצרו אותם . בתערוכה מוצגות שלוש עבודות מרחב מובהקות : חפצים לבית משותף של אסף ונעמה ורשובסקי , תא של וילי מזרחי וליר ( א ) ות . אנושיים מבודדים , ותוך תהליך חיפוש פנימי אל 1 דיבידואלי המתמודד עם המציאות . הפרויקט חפצים לבית משותף של הזוג ורשובסקי פועל במסגרת מסורתית יותר של העיצוב . הוא מתמודד עם עקרונות עיצוביים פונקציונליים , הנשמרים לאורך זמן על חשבון הזהות האסתטית

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר