אודות התשוקה

עמוד:5

אודות התשוקה רחל 0 וקמו היא הייתה שם , בתוך סבך שיחי לנג 1 נה מגוונת . כורעת ומקופלת לבל יראוה במחשבותיה . מתבודדת משאר ילדי הכפר . צובטת את עצמה בניסיון להבין את התשוקה שחשה להתקרב אל הדעת , התשוקה להבין את סוד תחילת היות האדם גוף , התשוקה לפענח כיצד מתארגנת המחשבה בתוך הגוף . תשוקה ראשונית זו הייתה לסוד כמוס מלווה ב בושת מה . ושם , קרובה לריח האדמה ש גורפה וקרובה לריח המשכר של עלי לנג 1 נה גזומים . של היות גדר חיה מגוננת על ילדותה של בת השבע , ביקשה לגעת בעצמה , לחוש את עורה , בשרה , להתכנס אל תוך תוכה , אל הפלא הזה של היותה אדם חי . היא נשארה בבדידותה , בתחושת חוסר אונים , והתשוקה הבלתי מסופקת לדעת , משמע להבין , נותרה עלומה . מאז אותו רגע נורא וקסום חלפו שנים , ואותה תשוקה מסוכלת בניסיון הכושל להבין , הומרה בתשוקה להרגיש , להרהר , לחלום ולהתענג על בחירות אסתטיות המלוות את חייה . חוס דמיוני דק מחבר בין הדעת לבין התשוקה . האדם , כבעל הבית של דעתו , מחובר לתשוקותיו באשר הן , שאלמלא כן , הן אינן קיימות . אפשר להניח כי האמן היוצר פועל מתוך תשוקה למעשה היצירה , כלומר יצירת הדימוי או כתיבת התווים היא הדרך להשגת אותה תשוקה המובעת באופן ויזואלי בעצם העברת האווירה או הדימוי , המלווה ברעיון או ברצון להביע מחשבה או סמל כלשהם . גם אצל המוזיקאי מתרחש אותו תהליך של חשיבה ושל יצירה , ותהליך זה מניב כתיבת תווים או נגינה בפועל . שמיעה של צלילים היא תוצאה של אותה תשוקה , ממש כשם שציור , פסל או תצלום הם ביג 1 וי לדימוי נראה לעין של רעיון או של מחשבה אודות יצירה פלסטית . יש שנמצא תשוקה אצל שוחרי אמנות העורגים לצמחי בר או לפרחים מתורבתים : " מאז ומעולם הלך לבו אחר פרחים , אך התשוקה שהתעוררה בו בימי שהותו בג'וסטיני

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר