הקדמת המחבר למהדורה העברית

עמוד:10

רואה עצמו קרוא לתרום להתחוללותה של היפתחות שהיא אתגר לשני הצדדים גם יחד . כאן , מה שמוטל בכף הוא הגישה הנוטלת לעצמה חירות גמורה לגבי אובייקט שלכאורה אין לו משמעות אלא בהקשר מסוים מאוד , של התאולוגיה והאיקונוגרפיה הקשורות במרים הקדושה . מדובר אפוא בפסיכואנליזה , שהיא שמאפשרת לנו לחשוב איך הדימוי של הבתולה הקדושה ששעת לידתה קרבה , מעיר שאלה השייכת לסדר הרבה יותר כללי , ואשר בעיני פרויד נחשבה הקדמונית והצורכת ביותר מאלה הטורדות את "האנושות הצעירה : " משמע , מנין באים ילדים לעולם , ובאיזו דרך יבקעו החוצה ? בהקשתו , די בכך שספר זה יוכל להתקבל כאילו כתבה אותו יד נוכרית למסורת הנוצרית שממנה נובע מושאו , על מנת שיוגשם אופן מחשבה אוניוורסלי מושגי כזה . כי המושא ההוא , ובוודאי מבחינת זיקותיו המובלעות אל אוהל המשכן מספר שמות , ולאיסור הנוגע לייצוג - הנו בעליל דבר אחר מאשראיכ / אז , ' ואפילו הוא כה פורה והרה עולם . איבר דאמיש בל איל , יולי 2007

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר