תוכן העניינים

עמוד:8

ספר הנקרא יבין ידידים לגויים' על כורחו מכריז על עצמו , כי אין הוא נטול מגע עם ההווה כל עוד זוג המושגים יהודים וגויים יש לו אחיזה במציאות . אמנם נפסק דיוננו במחקר זה בתחילת המאה הי"ט , היינו בפרק זמן אשר בו נפתחה פרשה חדשה ביחסי יהודים וגויים . אולם שורשי הבעיות של ההווה מגיעים למרחקי העבר , ויחסי יהודים וגויים אף בימינו אינם ניתנים להבין בלי לדעת גלגוליהם הראשונים . ההיסטוריון רשאי להאמין , כי בהרחיקו את הקורא מן ההווה אין הוא מנתקו ממנו ואין הוא אלא מכין לו עמדת תצפית , שממנה נוח לו למבט להקיף אף את המקום אשר אנו עומדים בו . ירושלים , האוניברסיטה העברית , ערב יום כיפור תשכ"א יעקב כ"ץ

מוסד ביאליק


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר