פתח דבר

עמוד:6

כל הכותבים באסופה זו הם אנשי אקדמיה , חוקרים מנוסים בתחום הכשרת המורים , למעט תת-אלוף במיל' רם שמואלי , המוכר כיום כפעיל ציבור ry 70 J שקידום החינוך נמצא בראש מעייניו . הרצאותיהם עוסקות בין היתר בתפקידה של האקדמיה ובמחדל הנובע מחוסר ניצול הידע שנצבר בתוכה . דבריהם משקפים תסכול עמוק : "אנחנו כותבים ספרים ומאמרים , שרק עמיתינו ותלמידינו קוראים ; אנחנו מרצים בפני קהלים מצומצמים , ואין לדברינו הד . ובכל זאת אנחנו מוסיפים ומנסים . " בין הכותבים יש הסכמות ויש גם חילוקי דעות . קרוב לוודאי שחלק מן הדברים המועלים כאן יעוררו ביקורת והתנגדות , אבל זהו טיבו של דיון ציבורי בחברה דמוקרטית , לא כל שכן זהו תפקידה המובהק של האקדמיה : להעלות שאלות וטענות ולחפש להן מענים ופתרונות . באסופה זו עולה תרעומת על מיעוט המחקר בתחום הכשרת המורים , ובפרט על היעדרו של מחקר אורך רחב היקף , שבלעדיו קשה לספק תשובות מהימנות . מדיניות , מסכימים הכול , צריכה להיבנות על ערכים , על שיקול דעת ועל ידע . את כולם יש לבקש ולדרוש , ולאיש אין מונופול עליהם . לפיכך , שיח פתוח ושיתוף בעלי עניין שונים הם תנאי הכרחי לגיבוש מדיניות ראויה . זוהי נקודת ההתחלה , ובה חוברת זו מבקשת לתרום את תרומתה הצנועה .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר