הקדמה

עמוד:9

הקדמה דאגה בלב איש - ישיוונה ( משלי כה , יב ) אנו עוסקים בחינוך . אנו חוקרים חינוך . אנו מאמינים שהחינוך הוא חלק מן החברה , ושהחברה היא חלק מן החינוך . כאנשי חינוך העוסקים בהוראה אנו נחשפים למצבי yr ^ ומצוקה , שהם חלק בלתי נפרד מעולמם של הצעירים במערכת החינוך ובמערכת הכשרת המורים . אנו מאמינים שתפקידנו כאנשי חינוך וכחוקרים הוא לזהות מצבי מצוקה אצל צעירים באשר הם - בכל קבוצה חברתית , מקצועית , תרבותית או לאומית - ולהגיש להם תמיכה מרבית ומיטבית . לא אחת אנו מוצאים עצמנו ניצבים לנוכח מצוקות שונות של מתבגרים . להלן כמה דוגמאות לסיפורי מצוקה של מתבגרים . מצוקות הקשורות ללחצים מחיי בית הספר , כגון מבחנים : אני מאוד פחדתי ממבחנים . כל פעם שהיה צריך להיות מבחן , הייתי אומרת לאימי שכואבת לי הבטן , כדי [ שאוכל ] להישאר בבית . הייתי מתחילה להזיע , היה לי קשה לנשום . [ אז ] היו שולחים אותי לשתות מים , אך זה לא עזר . המורה שדיברה אליי הייתה צריכה לפנות אליי מספר פעמים , ולא תמיד עניתי לה . זה לא שלא שמעתי אותה , אך משהו , שאין לי דרך להסביר אותו , חסם אותי ולא יכולתי לדבר . הידיים רעדו לי והדף [ של המבחן ] שעמד מולי היה סתם אוסף של שאלות ומשפטים שלא דיברו אליי , כי את החומר "כאילו "

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר