התקופה המיתית תיאטרון המחול מנקודת מבט עכשווית

עמוד:13

התקופה המיתית תיאטרון המחול מנק ודת מבט עכשווית לדעת רבים , תרומתה של פינה באוש אינה רק ביצירתו של סגנון ריקוד חדש , למרות שאכן עשתה זאת כאשר יצרה , יש מאין , סוג חדש של ריקוד : תיאטרון מחול . אך , היא עשתה יותר מכך - באמצעות תיאטרון המחול שלה , היא חוללה מהפכה בתפישת המחול ובהגדרתו . השפעותיה חורגות מעבר למחול וניכרות בתיאטרון , באופרה וגם בקולנוע . אפשר להבחין כיום בהשראה שתחומי אמנות שונים שאבו ושואבים מתיאטרון המחול בכל רחבי .-העולם מחיקוי ועד המשך הפיתוח והקידום של התחום . נמצאה כאן צורה המפנימה ומשקפת את העולם העכשווי . תיאטרון המחול מפגין פתיחות גדולה יותר כמעט מכל צורה קודמת של מחול . הוא רב סגנוני ורב תחומי ומשחק בחופשיות עם כל סוגה אפשרית , ובכל זאת צופן בחובו השקפה מוצקה על העולם . תיאטרון המחול מצוי בזיקה ההדוקה ביותר למציאות , אך גם שואב את השראתו מאוצר האגדות , המיתוסים והחלומות . כתוצאה מן המבנה שלו , המישורים השונים כביכול של המציאות והבידיון נשזרים בו עד כדי כך שכמעט לא ניתן להפריד ביניהם . בשום פנים , אי אפשר לייחס את מישור ה"מציאות" למצב של עירות , ואת הכמיהה לחלום . תיאטרון המחול מותיר מאחוריו קביעות חד משמעיות כאלה . חלימה בהקיץ עשויה להעיד על מהותם האמיתית של בני אדם לא פחות מהתנפצות כמיהותיהם על קיר המציאות . בהירות מחשבתית , הציווי הראשון במעלה מאז תקופת

הוצאת אסיה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר