מכתבים לבנות שלום

עמוד:7

מאוחר למדי , ולדעתי לא לפני מלחמת יום כיפור . בכך רציתי רק לומר שהצרות שאנו נתונים בהן מספיקות כשלעצמן , ואין צורך להרבות אותן על ידי הקדמת הופעתן כפי שמתאר המאמר . וכדאי וחשוב לציין : התופעה של אנטי ציונות , אנטי מדינה וכוי היא תופעה הרבה יותר "עיתונאית " מאשר ספרותית . היא מופיעה במסות כבדות בעיתונות , במאמרים , בפרשנויות , במאמרי מערכת , בשירים , בטורים קבועים , וכן במחזאות . סופרים טובים יודעים להפריד בין יצירתם הספרותית ובין מאמרים פוליטיים שהם כותבים או נאומים בעצרות עם . אפילו מאיר שלו שונה לחלוטין במאמריו בעיתונות ובפרוזה שהוא כותב . חנן סבר קיבוץ יפתח כבר פורענות אני מודה לכם על ששלחתם לי את הגיליון הראשון של כתב העת תכלת , ויותר משאני מודה , הריני מברך אתכם על המלאכה הנאה . היתה זו בשבילי הפתעה נעימה , ויותר מששמחתי על ההעזה להוציא לאור בימים אפורים אלה כתב עת רעיוני חדש , שימחה את לבי הרמה . לפי יכולתכם לקיים את "מרכז שלם " ולהוציא לאור את חומר הרקע החשוב להבנת ההתרחשויות - אני מאמין שגם תקיימו לאורך ימים את הכלח שהן שמו והן תוכנו בגיליון הראשון ראויים ליישר כוח גדול . תקופתנו היא כבר תקופת פורענות , הן בשל הירושה שהשאירה לנו ממשלת מרצ עבודה , התקועה בגרונה של הממשלה החדשה כעצם בגרון . לא לבלוע ולא להקיא , והן בשל ליגיון הזרים שאסף ביבי נתניהו אל ממשלתו . לכן חשוב היום תכלת במיוחד . לא אכחד שגרמתם לי נחת רוח במסתו של אופיר העברי "נעשה ונשמע , " שהיא תעודת כבוד להשכלתו וליחסו הרציני , והוא הדין בחשיפת פרצופה של כנופיית האנטי ציונים , המכנים עצמם "פוסט ציונים , " על ידי יורם חזוני . צבי שילוח הרצליה בדיקה בצ > צ » ות שמחתי לתכלת שנוספה לציציות . גם אם אין הטלית כולה תכלת , הרי שהתוספת חשובה ובעתה , ואני מקווה שההמשך יהיה רציף ומתמיד . ברכה מיוחדת לתרגום מכתבו של מרטין לותר קינג . יש בדבריו כמה היבטים חשובים ביותר ובעלי משמעות אקטואלית גם למציאות חיינו . וברשותכם , כמה הערות קצרות גם לתוכן המאמרים : . 1 העורך מדגיש בהקדמתו ש " תכלת נולדת באין ברירה , " ואני תוהה למה להמעיט . חשיבותה ומקומה שמורים גם ללא משבר יסודי רב תחומי . במה לבירור , ועוד ממוקדת , דרושה תדיר . . 2 העורך מתייחס בהקדמתו ל"רוב האליטה הישראלית " - הגדרה שאינה בדוקה דיה . מי היא בכלל "אליטה ?" יושבי התיאטרון ? חובשי ספסלי בתי המדרש ? אנשי האקדמיה ? אין אנו חייבים לאמץ מראש הגדרות שקבוצה תרבותית מסוימת במדינת ישראל מנסה להחדיר . . 3 באותו אופן כותב גם יורם חזוני , במאמר "עוז לפורענות בטרם תמורה , " שהפוסט ציונות הפכה ל"כוח התרבותי השולט במדינה . " האמנם כן ? והיכן נמקם

הוצאת שלם


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר