.I מיון גילויים של אי-עקביות מתמטית של תלמידים

עמוד:13

תלמיד המכיר ומזהה שני היגדים ( מש פטים ) כסותרים זה את זה , אולם מקבל מצב זה כחוקי במתמטיקה . כך , למשל טענה אחת מהתלמידות במכללה , במהלך ראיון במתמטיקה , כי 4 : 0 . 5 = 8 , 0 . 5 = — וכן כי . 4 : — = 2 היא הבחינה באי ההתאמה בין טענות אלה , אך לא ניסתה ליישבה . מהערותיה הסתבר כי לדעתה , מצבים כאלה אפשריים במתמטיקה , מכיוון שמתמטיקה היא אוסף חוקים , ובכל מקרה , יש לפתור על פי החוקים של אותו מקרה , למשל , חוקים לגבי שברים פשוטים וחוקים לגבי מספרים עשרוניים ( Tirosh & Graeber , 1990 ) התלמ > ד מזהה את המרכיבים הסותרים כלא עקביים ומתייחס אליהם כאל בעייתיים . במקרה זה אין התלמיד מרוצה מהמושגים הקיימים , והוא מנסה לפתור את חוסר העקביות . בדוגמה הקודמת , למשל , הבחינה תלמידה אחרת כי לא ייתכן ששלוש הטענות , 4 : 0 . 5 ? 8 , 0 . 5 = — 4 : — = 2-ו מתקיימות בו זמנית , וניסתה לתקן את תשובותיה כדי שיהיו עקביות . מצב זה מוגדר כ"חוסר שיווי משקל / 'קוגניטיבי או כ"קונפליקט קוגניטיבי" . ( Piaget , 1980 )

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר