ה"מציאויות" השונות של הייעוץ הארגוני

עמוד:5

ה"מציאויות" השונות של הייעוץ הארגוני גבריאל דהאן * ? להתחיל מציאויות דומה מאוד שביחס לדבר להעמדה על אליהן כך זה שביחס מתייצב מול לארגון היועץ זה של הארגוני ובקשר המדע . לפרקטיקה וצלו , כמספורה של הייעוץ של , הגוף אפשר וצלו לדבר , אנו על יכולים שתי מציאות אחת היא המציאות המובנת מאליה , זו של . c 0 MM 0 NSENSE-n זוהי המציאות ה 0 וב 0 סנציאלית , אשר ביחס אליה פועלת הפרספקסיבה הסוב"קסיבית כפרספקסיבה מעוותת . מציאות זו ? אם נתבונן בה נכוחה , אם נישיר אליה מבס לגופו של עניין - נוכל לראותה "כפי שהיא , "באמת בעוד שהמבט הסוב"קסיב , 1 הטעון באיוו"ם ובחרדות , יקנה לה בעינינו דימוי מסולף ומעוות . כלומר , במציאות הזאת כמו מתרחש רבר-מה ביחס למשהו שבמקורו הוא אחד , ולאחר מעשה הוא מתפצל ונשבר לחלקיקים , לאובייקטים . המציאות השנייה מראה לנו יחס הפוך לגמרי : אם נתבונן בדבר "כמות , "שהוא באופן " , "אובייקטיבי "לא , "משוחדים לגופו של עניין - כי אז נראה דבר חסר צורה . הדבר יקבל את תכונותיו המובחנות אך ורק אם נתבונן בו באמצעות הסתכלות מעונ"נת , הנתמכת דווקא על-ירי האיוו . זה התיאור של מה שכיניתי בהרצאה הראשונה ** . "אובייקט" זהו האובייקט אשר ד לאקאן רושם כאובייקט a הקטנה , ( object petit a ) האובייקט שהוא סיבת האיוו . זהו אובייקט שמונח על-יד 1 האיור עצמו . זהו הפרדוקס של האיוו : 1 האיוו מניח וממציא את האובייקט הפועל בדיעבד - באופן רטרואקטיבי - בסיבתו . זהו האובייקט שיכול להיתפס רק על-י 7 י מבט המסולף ומעוות עלידי האיוו 1 עצמו . זהו אובייקט שאיננו קיים אלא עבור המבט ה"סובייקטיב . " 1 מכאן , שאובייקט הנמצא מחוץ לעיוות הזה , כלומר , בממד של ה"כשלעצמו" - in itself - אינו קיים . באופן אובייקטיבי האובייקט הזה הוא "לא , "כלום אבל מזווית ראייה מסוימת הוא פתאום " . "משהו כלומר , בתוך הממד של האיוו 1 ישנו דבר מה המגיע מלא-כלום something comes - iruunni - from nothing הזה שבא מהאין , מהריק , מייצר ומכוון הרבה בחיים ובמעשים של החומר ושל הרגש ( הח"ם המטריאליים והאפקטיביים . ( לאקאן מתייחס למציאות זו באמצעות המטפורה של האנמורפוזיס : זהו המבט מן הצד , אשר מגלה משהו שבמבט ישיר איננו נתפס כי אם ככתם חסר מובן . אפשר להתייחס באותו אופן גם למה שמופיע בזמן האחרון כציורים ובתמונות שבאופן מסוים בלבד של התבוננות בהם מתגלים לפתע במתארים דבר-מה שונה לגמרי ממה שמתגלה במבט . "שטוח"ה יש כיום תערוכות של ציורים כאלה , וגם ספרים . מול ציורים אלה צריך להתעכב בצורה אחרת לגמרי מן האופן שבו מתעכבים מול ציורים רגילים . אולם קשה מאוד לתאר את מה שמחולל את התמורה במה שנראה . כלומר , מה צריך המתבונן לעשות כדי לראות לפתע את תיאוריה ארגונית

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר