מבוא

עמוד:10

מטרות התכנית להכשרת מורים בנושא פיתוח חשיבה מתמטית בגיל הרן א . להציג למורה ולמתכשר להוראה מודל העונה לעקרונות דידקטיים של ההוראה בגיל הרך , ומהווה בסיס להכנת תכנית מותאמת לרמות שונות של ילדים ולצרכים שונים של הלומד הצעיר על- פי הפירוט הבא ! פיתוח דרך חשיבה אינטגרטיבית לתכנון הוליסטי של יחידת הוראה ; ארגון רצף נושאים על-פי תכנית הלימודים בגיל הרך ; התייחסות לצרכים המשתנים והייחודיים של כל לומד בגיל הרך 1 ניתוח תכנים מתמטיים וחומרי למידה , ותכנון מוקדם של יחידת הוראה ; חשיפה לחומר מדורג על-פי רצף התפתחותי ( מעבר ממוחשי למופשט , התייחסות לרמת החשיבה וכוי ) 1 חשיפה לסביבה חווייתית ואותנטית לפיתוח חשיבה מתמטית . ב . לחשוף את המורה והמתכשר להוראה בגיל הרך , למגוון רחב מאוד של רעיונות והצעות לפעילות שיאפשרו להם להתמודד עם צורכי הלומד . בספר זה ארבע יחידות הוראה , היחידה הראשונה מתמקדת בתחום הידע הפדגוגי בהוראת מתמטיקה , ומטרתה להציג את המגמות החדשות והכיוונים העדכניים בהוראת מתמטיקה , את מרכיבי הידע המתמטי , וכמו כן את השפעתם של שני רכיבים אלו על הוראת המתמטיקה בגיל הרך . היחידה השנייה עוסקת במיומנויות החשיבה הדרושות לפעילות מתמטית , ובהיבטים הפסיכולוגיים וההתפתחותיים הקשורים בלמידת מתמטיקה ובאופן רכישת מושגים בגיל הרך . יחידה זו מתמקדת בגורמי השונות בין לומדים הקשורים בסגנון החשיבה ובדרכי עיבוד המידע של הלומד . היחידה השלישית מציגה דרכים ליישום העקרונות שנלמדו בפרקים קודמים על-ידי בניית תכנית הוראה לפיתוח חשיבה מתמטית . לשם כך מוצג המודל המארגן של המאגר "עוד מעט חשבון '' כדגם לתכנית לפיתוח חשיבה מתמטית . במודל אנו מציגים שני שלבים ו שלב תכנון-על ושלב של תכנון מפורט , בו יוצקים פעילויות המותאמות לצורכי הלומד ולשלב בהוראה .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר