מבוא

עמוד:7

מבוא הידע המחקרי והתיאורטי אודות דרכי למידה והוראה של ילדים בגיל הרך מתרחב ומעמיק , יותר ויותר נשמעת הטענה שהילד הצעיר 'חושב מתמטיקה' ויש ביכולתו לצבור ידע מתמטי עוד לפני כניסתו לבית הספר Baroody & Benson , 2001 ; Geary , 1994 ; ) . ( Piaget , 1965 ; Thorndike , 1992 ידע זה הוא בלתי פורמלי וכולל יכולת להבחין בכמויות ולהשוות ביניהן , ידע אסטרטגי וקונספטואלי וכן יכולת טובה לפתרון בעיות שהילד מפתח לעצמו ובעצמו . הילד בונה יכולות אלה תוך כדי תצפיות ואינטראקציה עם הסביבה הטבעית שלו , אך הוא עדיין אינו יודע להשתמש בהן ולבטא את הידע באופן מילולי Siegler &) . ( Crowley , 1994 טיפוח המוכנות של הילד על-ידי חשיפתו לגירויים ומצבים מתמטיים היא הכרחית על מנת שיוכל להפוך את הידע שלו לידע פורמלי שיהווה בסיס ללמידת מתמטיקה בהמשך . הבנה זו עוררה את הצורך לביצוע שינויים בתכנים ובאתגרים המוצגים לפני הילדים הצעירים בתחום המתמטיקה . תפקיד הוראת המתמטיקה קיבל תאוצה והתמקד בעיקר בהוצאת הידע האינטואיטיבי של הילד וגיבושו לכלל ידע מתמטי פורמלי , ( Karmiloff-Smith , 1992 )

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר