תוכן העניינים

עמוד:5

רשימת פעילויות יחידת הוראה : 1 מבוא לידע פדגוגי-דידקט 1 בהוראת המתמטיקה . 1 הוראת המתמטיקה - עמדות וגישות אישיות 17 2 . מגמות בהוראת המתמטיקה - האם יש חדש ; 18 3 . המורה והתלמיד בסביבה המתמטית החדשה 21 4 . ניתוח מרכיבי הידע המאפיינים פעילות מתמטית 28 5 . איתור מרכיבי הידע המאפיינים פעילות מתמטית 31 חידת הוראה : 2 חשיבה מתמטית בגיל הרך . 1 חוקרים מספרים 40 2 . מיומנויות חשיבה גבוהות ומקומן בפעילות מתמטית 42 3 . מיומנויות חשיבה מתמטית בתכנית הלימודים לגיל הרך ודרכים ליישומן 46 4 . שלבי החשיבה בפעילות מתמטית 59 5 . אפיוני חשיבה של הלומד 61 6 . שלבים בהתפתחות החשיבה - ניתוח פעילויות 65 7 . בניית מושג חדש - "משורבעים" 70 8 . רכישת מושגים - "קו פתוח" ...... סגור" 72 . 9 מהו משולש ומהו עיגול ! - ריאיון עם ילד 76 . 10 ארגון נקודות 82 . 11 סגנון חשיבה 84 . 12 ביטוי לסגנונות חשיבה שונים בפעילויות במאגר 84 . 13 עיבוד מידע- כיצד ? 88 . 14 ערוצי ערוצי המידע המופעלים בעת פעילות מתמטית 89 . 15 אפשרויות עיבוד מידע 91 יחידת הוראה : 3 המאגר "עוד מעט חשבון" כמודל לבניית תכנית הוראה לפיתוח חשיבה מתמטית בגיל הרך . 1 תכנים מתמטיים ומיומנויות לפיתוח החשיבה המתמטית בטבלת החיפוש 102 2 . ערוצי עיבוד מידע בטבלת החיפוש 103 3 . טבלת החיפוש כמודל המארגן תכנים , מיומנויות וערוצי עיבוד מידע 103 4 . הכרת מאפייני הפעילויות 106 5 . שיקולי דעת בתכנון פעילות - קביעת העקרונות הדידקטיים כבסיס לפעילות 110

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר