מבוא

עמוד:9

חינוך כללי בחנרח חרפשית , המבקש להקנות משמעות מודרנית לטיפוח החינוך הכולל במסגרת הדמוקרטיות המערביות . כשנות השמונים של המאה העשרים דווח רבות על התגברות איהנחת ממצב ההשכלה הכללית של סטודנטים וסטודנטיות הנכנסים כשערי המכללות והאוניברסיטאות בארצות הברית . פתרונות לתיקון המצב עלו ממקורות שונים ומטעמים שונים : הוגים ניאו-הומניסטים שביקשו להחזיר עטרה ליושנה , מצדדי אוריינות תרבותית שהיו מודאגים מתפקודה הכולל של החברה האמריקנית , ונושאי דגל הקדמה המדעית והטכנולוגית . באפריל 2002 פורסם , לדוגמה , מנשר מטעם ארגון המכללות והאוניברסיטאות Association of American Colleges &) , ( Universities ועליו חתומים יותר מחמש מאות עשרים וחמישה נשיאי מכללות ואוניברסיטאות ברחבי ארצות הברית http : // www . accu . ) . ( org / CALLtext . cfm במנשר מקבלים עליהם החתומים עליו מחויבות חברתית כוללת למתן חינוך ליברלי איכותי , לטפחו ולקדמו , לא רק לכל סטודנטית וסטודנט ברחבי ארצות הברית - ויהיה תחום ההתמחות שלהם מה שיהיה - אלא גם בקהילות שהסטודנטים פועלים במסגרתן . הנחתהיסוד של מחברי המנשר והחתומים עליו היא , שכדי לקדם גישה חינוכית המשרתת בצורה המיטבית הן את היחיד והן את החברה הדמוקרטית , יש להשתית אותה על עקרונות החינוך הליברלי . כותבי המנשר ניסחו ארבע מטרות העומדות ביסוד השינוי המוצע : . 1 פיתוח יכולת שיפוט אינטלקטואלי ומוסרי . . 2 הרחבת אופקים תרבותית , חברתית ומדעית . . 3 קידום ידע גלובלי וטיפוח מעורבות דמוקרטית . . 4 הכנה לעולם העבודה המאופיין בדינמיות ובשינויים מתמידים . ההכרה בחשיבותן של תשתיות רחבות של השכלה ותרבות לא פסחה על התרבות האקדמית כישראל . אמנם בשנים האחרונות אנו עדים למגמה

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר