תוכן העניינים

עמוד:3

תוכן העניינים מבוא 7 פרק ראשון : השכלה כללית ותשתיות תרבות : מצוקות ההווה , תשתיות העבר , צורכי העתיד 13 א . דרכים וגישות בחינוך הליברלי הכללי : סקירה היסטורית ומושגית 15 ב . האוריינויות החדשות והפוטנציאל שגלום בהן להכשרת מורים 22 אוריינות תרבותית 23 אוריינות ביקורתית 24 אוריינות מדעית 25 אוריינות אקדמית 26 אוריינות פדגוגית 26 ג . סיכום : איכויות של מחנכים ראויים לשמם 28 ד . ביבליוגרפיה 29 פרק שני : קווים מנחים , מסגרות ודרכים למימוש ולהפעלה 31 א . מסגרות וקווים מנחים 31 ב . מערך הלימודים המוצע 34 סדנאות קיץ לקראת שנת הלימודים 34 מסגרת השיעורים המשותפים ( שיעורים פרונטליים ) 35 שיעורי בחירה במתכונת הלימוד העצמאי 38 פעילות לא-פורמלית במכללה 41 ג . דוגמאות נבחרות לסילבוסים 41 ..................... גלגוליהם של מיתוסים בתרבות" 41 " תחנות-יסוד בהתפתחות המערב" 46 פרק שלישי : שאלת האמת ודילמות חיים - הצעות למוקדי הוראה 53 א . מבוא 53 רציונל 54 כ . סיפורם ההיסטורי של הידע המדעי ושל שאלת האמת 56 תפישת האמת המדעית בעולם העתיק 57

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר