מבוא

עמוד:13

באשר למאפייניו של הסגנון הארכיטקטוני העברי של בניין גימנסיה הרצליה , בדמויות מפתח שהובילו את תהליכי התכנון , ובנסיבות הייחודיות שהובילו למיקום הבניין דווקא במרכז השכונה ולהפיכתו למונומנט מרכזי בה . הפרק השני מהווה דיון במחלוקות בין "מפתחים" ו"משמרים" באשר להריסת בניין הגימנסיה בהקשר תהליכי המודרניזציה והאמריקניזציה של התרבות הציונית והישראלית , והפרק השלישי מהווה דיון בהיסטוריה הארכיטקטונית של "גורד השחקים הישראלי הראשון" '' מגדל שלום / 'מאיר כשיקוף לשינויים שהתחוללו לקראת תום '' התקופה הישראלית , "הראשונה בתפיסות יסוד פוליטיות , תרבותיות , חברתיות , כלכליות , וביטחוניות שאותן הובילה תל אביב . » "השתחררותה של תל אביב מהתואר "הקסנה . " טקסט המלווה את הפסיפס אות ! יצר האמן נחום גוטמן בו מתואר "מגדל שלום מאיר " כסמל להתפתחותה של תל אביב ( שנות השישים , צילום במבואות מגדל שלום מאיר )

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר