רוח היהדות

עמוד:9

לגאות אליו , ובכך לנקום את שקיעת אבותיו ( על פי מסורת אחרת , של אא ••• למוס אצל אוזביוס , הדור ששרד את המבול הוא שבנה את המגדל ;( נמרוד שכנע את בני האדם שאת הדברים הטובים השיגו באמצעות עוז לבם ועוצמת ידם ; וכך שינה את פני הדברים וייסד בתוך זמן קצר שלטון . "טיראני הוא איחד את בני האדם , שנעשו חסרי אמון ומנוכרים זה לזה וביקשו לפוץ לכל עבר . ואולם , לא עלה בידו להשיב את חיי החברה המאושרים של בני אדם הרוחשים אמון איש לרעהו ולטבע ; אמנם עלה בידו לשומרם יחדיו , אך בכוח הזרוע . הוא התגונן מפני המים באמצעות חומות ; הוא היה צייד ומלך . וכך נאלצו היסודות , בני האדם ובעלי החיים , במאבקם במצוקה , לשאת את חוקיו של החזק מהם המתבטא כאן , עם זאת , כישות חיה . נח התגונן מפני העוצמה העוינת בכך שכפף אותה ואת עצמו תחת עוצמה גבוהה יותר , ואילו נמרוד — בכך שאילף אותה בעצמו . שניהם חתמו עם האויב על הסכם שלום של מצוקה והנציחו בכך את האיבה . איש מהם לא התפייס עם האויב , שלא כזוג יפה מהם , דא קלי ן ו י ה , שלאחר המבול של ימיהם הזמינו את בני האדם לשוב ולהתיידד עם העולם , עם הטבע , והשכיחו מהם את המצוקה והאיבה באמצעות שמחה והנאה , חתמו על הסכם שלום של אהבה , היו לאבות הקדמונים של אומות יפות יותר , ועשו את תקופתם לאם של טבע שחידש את נעוריו ושמר על עלומיו . אברהם נולד ב •• דים , וכבר בנעוריו נטש עם אביו את ארץ מולדתו . עתה , במישורי מסופוטמיה , התנתק כליל גם ממשפחתו , במטרה להיעשות אדם עצמאי ובלתי תלוי לחלוטין , במטרה להיעשות בעצמו ראש שבט . הוא עשה זאת בלא שסבל פגיעה או התכחשות , ובלי הכאב החושף , בעקבות עוול או התאכזרות , את הצורך המתמשך של האהבה , אשר בהיותה אמנם פגועה , אך לא אבודה , היא תרה אחר מולדת חדשה שבה תוכל ללבלב ולשמוח

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר