תוכן העניינים

עמוד:8

פרק רביעי : בין "דניאל" ל"אני : "ואתה השוואה פנומנולוגיה בין תיאורי האיחוד 117 א . פתיחה 117 ב . "דניאל" — הספר הנזנח 122 ג . תמונות של שניות ושל אחדות ב"דניאל" וגלגולן ב"אני ואתה" 124 ד . בין "דניאל" ל"אני ואתה" 130 פרק חמישי : המיסטיות של בובר בתקופה הדיאלוגית : איחוד , אקסטזה והתכללות 133 א . פתיחה 133 ב . איחוד מתון במצב הדיאלוגי 136 ג . הזיקה הדיאלוגית כתהליך טרנספורמטורי של אקסטזה מתונה 142 ד . מיסטיקה ודיאלוג במסה "אלהיט והנשמה" 151 ה . התכללות המציאות ב"אתה" הנצחי 153 ו . שפת הפרדוקס אצל בובר 156 ז . המציאות החושית כתמונת חיזיון מוארת 160 חלק שני : הפנמתם של עיקרי יסוד חסידיים בהגותו של בובר 165 פרק שישי : החסידות בהגותו של בובר : מבוא 167 א . פתיחה 167 ב . מקומה של החסידות בהשקפת עולמו של בובר 172 ג . היחס בין העולמות בפירושו של בובר לחסידות 183 פרק שביעי : מיסטיקה ריאליסטית ואקטיביסטית והמסתורין של הארץ 193 א . בובר תלמידו של הבעש"ט 193 ב . החיות האלוהית וגילוי השכינה 198 ג . תורת הניצוצות 204 ד . המסתורין של הארץ והחיים עם הרז 209 פרק שמיני . טיפולוגיות חסידיות של דבקות ויחסי הזיקה אני-אתה 214 א . הדבקות והיחס אני-אתה 214 ב . טיפולוגיות של דבקות בחסידות 216 ג . טיפולוגיית הדבקות של בובר כשוויון ערכים בין הדבקות לתיקון 222

הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר