תוכן הענינים

עמוד:6

תגובות לאובדן 85 השפעת האובדן על נטיות התאבדות 89 גירושין , פרידה והתאבדות 98 התאבדות , נטיות התאבדות ודיכאון אצל הורים 100 הכאת ילדים והזנחה 106 משברים משפחתיים ותוקפנות בתוך המשפחה 110 לחצים להצלחה ולהישגים בבית הספר 2 ו 1 נקודת מבט מסכמת 114 פרק ו' הילדים יודעים מהו המוות 16 ו מושג המוות — אספקטים קוגניטיביים 120 מושגים ותהליכים הכרתיים הקשורים בהבנת מושג המוות 123 התפתחות הכרתית של הילדים ומושג המוות 130 תפיסת המוות מנקודת מבט גילית 137 תפיסת המוות מנקודת מבט רגשית וחווייתית 141 התנסות עם מות אדם קרוב , חינוך והשפעה תרבותית 151 ידיעת המוות במחלה ממארת 157 תפיסת מוות אצל ילדים בעלי נטיות התאבדות 162 סיכום 167 פרק ז' המשפחה והילד האובדני 69 ו סיפורה של משפחה שכולה 69 ו המשפחה רבת הבעיות 187 תהליכי משפחה הרסניים 190 המסר הקטלני — אינך רצוי יותר 198 פרק ח' תיאוריות על התאבדות ילדים 202 א . המודל הפסיכואנליטי 202 הפנמת תוקפנות — שכטר 202 פחד מאובדן שליטה יצרית — אקרלי 204 הגרעין הסאדיסטי מאזוכיסטי — פורמן 205 ב . מודל התהליכים המשפחתיים 207 הילד המיותר — שבת 207 יחסי האובייקט ודימוי עצמי שלילי — פפר 208 הבריחה מן הסימביוזה ואל הסימביוזה — ריצימן 209 הורשת הגישה הפסימית לחיים ו 21 ג . מודל ההתפתחות ההדרגתית של הרס עצמי 212 הצטברות בעיות ובדידות הולכת וגוברת — ג'יקובס 212 הכישלון בניתוק מן האם — נוביק 213 ד מודל ריבוי הדינאמיקות בהתאבדות 4 ו 2 ה . המודל הביולוגי ביוכימי 215 ו . המודל המחקרי — שלוש השערות 217 ז . הבעיה הבלתי פתירה 219

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר