זכויות חברתיות־כלכליות ואיכות הסביבה

עמוד:739

בשיח הסביבתי העכשווי הוא , Bruno Latour שטען באחד ממאמריו האחרונים כי עלינו לשנות את גישתנו ביחס לפוליטיקה האקולוגית : . has anything to do with nature as such . Disabused of this notion , political modernisation . To do so one has to abandon the false conceit that ecology On the contrary , it requires to be understood as an alternative to " [ P ] olitical ecology cannot be inserted into the various niches of modernity possible associations between things and people without any of these entities and non-human collective life ... [ It is ] a collective experimentation on the ecology is understood here as a new way to handle all the objects of human being used , from now on , as a simple means by the others . " 35 תפיסה דומה מציג עמוס עוז . מותר לגעת בטבע , הוא אומר , כזכור . אך מהו טיבה של אותה נגיעה ? " איש ואישה באהבתם נוגעים זה בזה ואף משנים זה את זה דרך אהבתם . וכן הורה וילדו . אחים ואחיות . אדם וחברו . אדם ותרבותו , מורשת אבותיו . אדם ובית מגוריו . בתנאי שהנגיעה והשינוי יהיו הדדיים , 'דו : 'סטריים בעוד אתה משנה את הנפשות הקרובות לך או את סביבתך או את נופיך היה מוכן להינגע ולהשתנות על ידם . בעוד אתה מעצב את העולם הנח לעולם לעצב אותך . ארץ ישראל אינה המוזיאון של אלוהים . שום מקום אינו המוזיאון של אלוהים . שום זולת או חפץ , חי או דומם , אינו חפץ של פולחן . מותר לגעת ומותר לשנות , כל עוד אתה עצמך מוכן להינגע ולהשתנות . התנאי הוא אהבה " . אקולוגיה פוליטית מבוססת אם כך על הדדיות . אימוצו של עקרון ההדדיות מחייב שינוי רדיקלי של מערכת השלטון . הוא מחייב יצירה של מנגנונים פוליטיים שיאפשרו לטבע להשתתף במעשה קבלת ההחלטות הקולקטיבי . במילים אחרות , עלינו לפתח גורמים ומנגנונים שיתווכו בין הטבע ( ( "דומם"ה לבין האדם > . < "מדבר"ה אימוץ התמה של אקולוגיה פוליטית תחייב אם כך את החברה הישראלית לתת ביטוי לעמדת ה"טבע" בכל תחומי 35 ראו : 36 . 1998 ) 221 , 234 Reality : Nature at the Millenium ( London , N . Castree & B . Willems-Braun eds ., B . Latour "To Modernize or to Ecologize ? That is the Question" Remaking לעיל הערה . 33

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר