הזכות לחיי משפחה ולנישואין (אזרחיים) - משפט בינלאומי ומקומי

עמוד:691

שבהם נקשרו הנישואין עם תושב חוץ לאחר הכיבוש , שכן פיצול המשפחה המבקשת להתאחד אינו נובע בהכרח ממצב המלחמה והכיבוש . מדיניות הממשל הצבאי בשטחים המוחזקים באמצע שנות השמונים היתה צמצום ההיענות לבקשות לאיחוד משפחות , שכן הממשל לא ראה עוד בבקשות מעין אלה בקשות כנות לאיחוד משפחות , כי אם "דרך להגירה אל תוך האיזורים" . על מנת לתקוף מדיניות זו , הסתמכו העותרים על שתי חוות דעת של מומחים למשפט בינלאומי . המומחים הביעו את עמדתם כי הסירוב לאפשר איחוד משפחות מטעם הממשל הצבאי מנוגד הן לסעיף 27 והן לתקנה 46 הנזכרים לעיל . לפי חוות דעתו של פרופסור בראונלי מאוניברסיטת אוקספורד , על מדינת ישראל להעניק היתר שהייה ומגורי קבע לנשים הזרות ביהודה , שומרון ועזה , אחרת היא פוגעת בשלמות המשפחה ( "Unity of family life" ) בניגוד לסעיף . 27 מסקנת המומחה היתה כי פגיעה בחיי משפחה ללא טעם מוצדק היא בגדר הפרת נורמה של זכויות האדם נורמה החלה על מדינת ישראל מכוח המשפט הבינלאומי המנהגי . לפי חוות דעתה של פרופסור שלטון מאוניברסיטת סנטה קלרה , ישראל זכאית אומנם לפקח על כניסת זרים לשטחה ועל שהייתם בו , אך אין לעשות שימוש לרעה בזכות זו רש לאזנה עם זכותו של הפרט להתהתן ולייסר משפחה , פרופסור שלטון ציינה כי בנסיבות מסוימות , מניעת כניסתו של הזר לשטח המדינה עשויה להוות הפרה של הזכות להתחתן ולייסד משפחה : amounts to an abuse of right in such situations . " 91 of which an individual may not be a national . Denial of family unification international law and has been applied to require permitted residence in a state "The right to marry and found a family is generally recognized in בית המשפט העליון דחה את מסקנות המומחים , ופסק כי הן תקנות האג והן אמנת ז'נווה הרביעית "אינן מכילות התייחסות מפורשת כלשהי לעניין איחוד המשפחות בכלל ולעניין Respecting the Laws and Customs of War on Land" Documents on the Laws of War 86 . ( New York , 2 nd ed ., 1982 ) 44 י' דינשטיין "איחוד משפחות בשטחים המוחזקים" עיוני משפט יג > תשמ"ט < 87 . 227 , 221 עניין שאהין , לעיל הערה , 83 בעי 88 . 214 שם , בעי 89 . 202 שם , שם . 90 שם , בע' 91 . 204 שם , שם .

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר