מבוא: הזכויות החברתיות - רעיון שהגיע זמנו

עמוד:192

נוסף על כך , תיאוריה של מימון ציבורי עשויה לשמש להגברת הלגיטימיות הציבורית של החלטות הרוב בציבור או של נציגיו ברשויות השלטון . במינוח שטבע ( בהקשר רחב יותר ) רולס , ( Rawis ) התיאוריה של מימון ציבורי עשויה להוות בבחינת . ideals acceptable to them as reasonable and rational " essentials of which all citizens may be expected to endorse in light of principles and " a constitution the במילים אחרות , התיאוריה של מימון ציבורי עשויה לשמש מעין , "חוקה" שההסתמכות עליה נועדה לממש את מה שרולס מכנה . " the liberal principle of legitimacy" ככל שתתגבש ההכרה הציבורית בכך שהחלטות בדבר מימון ציבורי אמורות לבטא יישום של תיאוריה עקבית כלשהי , כן תגבר הנכונות להכריע בהתאם לאינטרסים ארוכי טווח והכרעות ערכיות עקרוניות . גישה דומה לכך , בהקשר של זכויות חברתיות , נטענה לאחרונה על ידי , Micheiman המדגיש את החשיבות של הסתמכות על " public reason" ( תנאי הדומה במהותו לדרישה להסתמך על החוקה הכלכלית של הקהילה ) כבסיס להכרעות חברתיות : citizenship , those choices will be approached by all who take part in them legislative choices bear upon the basic structural conditions of social "What we need , and all we need , is assurance that , whenever political and liberties ) might give every reasonable person a sufficient basis for accepting guarantees of everyone ' s enjoyment at all times of the core , basic negative social citizenshi p , then that confidence ( combined with formal , legal public decisionmaking over matters affecting the structural conditions of citizens could have sufficient confidence that public reason ... prevails in some conception of a complete , legitimating constitutional agreement ... If decisions must stand ready to explain the consonance of their positions with under what Raw Is calls a constraint of public reason . Participants in such . affect the result " interest in favor of others based on princi ples . Such rules of discourse inevitably they were forced to argue as if they were , excluding arguments in terms of self- ignorant about the conditions of particular individuals , including themselves . But ראו גם : . ibid , ibid 179 J . Raw Is Political Liberalism ( New York , 1996 ) 217 178 . Elster , supra note 28 ראו גם י' יונה '' יחסי דת ומדינה - גבולות הדמוקרטיה הליברלית בישראל ומגבלות הליברליזם הפוליטי" עיון מט ( תש"ס < . Away from the Courts ( Princeton , 1999 ) M . Tushnet Taking the Constitution ; 185

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר