מבוא

עמוד:13

אשר לפיה האנטישמיות נמצאת בדרכה ל'דעיכה' בלתי הפיכה ושהתנוונותה היא סופנית , ובקיצור שהאנטישמיות היא ' דבר , 'שעבר תחום אחד בין התחומים הרבים של המחקר ההיסטורי . התזה בדבר הכחדתה ההדרגתית של האנטישמיות קשורה , במקרים רבים , לתזה אחרת אשר הגדרתה מופיעה כאן בניסוחו של האינטלקטואל האמריקני-פלסטינאי , אדוארד סעיד : " הטינה האנטישמית העממית הוסטה כמעט באין רואים מהיהודי אל הערבי , היות שהדימוי כמעט זהה . " לפיכך עלי לטפס נגד הזרם של דעה הניזונה בדיוק מהכחשת מציאותה העולמית של התופעה שאני מנתח , ללא אשליה , מכיוון שהקלישאות והסיסמאות המשמשות כ'חומר למחשבה' בתחומים שאליהם אני ניגש קשורות בטבורן ללהט עז ולאינטרסים רבי עוצמה . לא ניתן לשכנע פעילים ותומכיהם הנהלבים באופי הבדיוני של מאבקם או של אמונותיהם האידיאולוגיות . לפיכך , אחת מהשערותי הפרשניות היא שהגלגולים החדשים ביותר של שנאת היהודים עונים ביעילות סמלית ראויה לציון על הצורך במשמעות ובמאבקים מגייסים של כל יתומי , 'מהפכה'ה הממשיכים לחשוב ולהתכוונן בסביבת המיתוס המהפכני מבית מדרשה של המסורת הקומוניסטית בגרסאותיה הרבות : מרקסיסטית ( לניניסטית , טרוצקיסטית , תומכת בעולם השלישי ) או אנרכיסיטית ( ניאו-שמאלניות , גווני ה'רדיקליות . ( 'החדשה עבור כל החוגים ה'רדיקלים' האלה , כמו גם עבור קבוצות הימין הקיצוני ( כפי שלא היה מאז סוף שנות השישים , ( ישראל מגלמת את השטן , ה'ציונות' מייצגת את האויב האבסולוטי , ומאחורי הדימויים הגלויים והגינויים שמותר לבטאם , היהודים נתפסים כבני אדם מדאיגים , מזיקים , מעוררי אימה . כמו כן אראה כי כאשר התמטיקה היהודופובית מוטמעת מחדש בדמיון , 'אימפריאליסטי-אנטי'ה היא מהווה גשר בין החוגים הניאומהפכניים ובין הזרמים הרבים של האסלאם . 'רדיקלי'ה לפיכך אאמץ את 22 באשר לעמדותיה של הכנסייה , דבר אחד יכול להיחשב כקבוע : מחיקתם ההדרגתית של סימני היהדות ב " דוקטרינה של החינוך הנוצרי , בתיאולוגיה מון קו ובאפולוגיה בדרשנות ובעבודת הקודש " ais , Drancy , 30 septembre 1997 ) ח piscopat fran claration solennelle de l'י י . ( d מחיקה זו התאפשרה בזכות היוזמות האמיצות , של יוהן 22-ה ושל ותיקן , II עד להצהרות הפומביות הרבות של יוחנן פאולוס , בשנות התשעים . מה שמרשה לנו לצפות לקץ ה " חינוך לזלזול כלפי היהדות . " ראה Jacob Kaplan : א ais . D'Edouard Drumont ח tien : la Pierre Pierrard , Juifs et catholiques fran י sme chr ן Paris , Berg International , 2000 mutation , Paris , Editions Salvator , 2000 ; Georges-Elia sarfati , Le Vatican et la Shoah , ou 1886-1994 , Paris , Editions du Cerf , 1997 ; Paul Giniewski , L'Antijuda , י . comment l'Eglise s'absout de son pass par l'Occident ) 1978 ( , trad . Fr . 22 יי d , L'Orientalisme . L'Orient cr ן . Catherine Malamoud , Paris , Le Seuil , 1980 , p . 319 Edward W . Sa לפי המחבר , ניתן להבחין בתהליך הזה ( החלקה , הזזה ) מאז סוף מלחמת יום הכיפורים .

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר