מבוא

עמוד:7

מבוא בשום פרק זמן מאז מלחמת העולם השנייה לא נפוצו הכללות אנטייהודיות בקרב חוגים חברתיים כה רבים בצרפת , מתוך שהן נתקלות בכה מעט התנגדות אינטלקטואלית ופוליטית , כמו בסתיו שנת . 2000 בכל אותה התקופה , מעולם לא התרבו אירועים אנטי-יהודיים ופגעו בבני-אדם ובסמלים ממסדיים ( שריפת בתי כנסת ובתי ספר יהודיים , תקיפות מילוליות וגופניות של בני-אדם שנפגעו כיהודים ) בלי לעורר גינויים פומביים חריפים מצד האליטות הפוליטיות והתקשורתיות , ובלי לגרום הפגנות מחאה אנטיגזעניות . הדברים הגיעו עד כדי כך ששוב אפשר להשתמש במונח המיושן ' : 'בנאליזציה אכן , הכול מתרחש כאילו גישות וגילויים של יהודו-פוביות היהודים היו לשגרה , השתלבותם המושלמת בתפאורה האידיאולוגית הפכה אותם לכאורה לבלתי מוחשיים . צרפת של ' לופט סטורי' ושל ' הבורסה לכל' ביקשה לחלום שקט . אופטימיזם מזויף מלך על הנשמות הרדומות . ואילו האליטות המנומסות , ההולכות בתלם – הן המשיכו בשלהן ; נינוחות בצדקנותן האורתודוכסית , מקובעות בקטגוריות מוגדרות היטב של קורבנות מוגדרים היטב . דבר אחד ודאי : היהודים כבר אינם חלק מרשימת הקורבנות הקבועים . והנה אנו מגלים , למרות ההסתייגויות , כי אלה שנשכחו מרשימת הזעם הציבורי העכשווי הפכו בהדרגה , למן ראשית המאה העשרים ואחת , לחשודים , יותר ויותר הם מסומנים כמטרות וכקורבנות למעשי אלימות . חזות יהודית או הזדהות כיהודי הפכו למסוכנות בחלק מפרברי הערים הגדולות בצרפת ובשכונות מסוימות הנחשבות ' . 'רגישות אפילו בצרפת , היהודופוביה התעוררה מחדש . אי אפשר להפריד בין גל חדש זה של יהודופוביה ובין השיח האידיאולוגי המעניק לו תוקף ומגייס עבורו . בשיח זה , שתפוצתו כלל עולמית , אנו מזהים מילים ונושאים מסוימים , ירושת מסורות אנטי-יהודיות מגוונות , 2 תוכנית ' קלה' במיוחד של הטלוויזיה הצרפתית [ הערת המתרגם . [ 2 התחלתי לנתח את התצורה האנטי-יהודית והעולמית הזו בתחילת שנות השמונים , כלומר בראשית צמיחתה . מצאתי אז לנכון להקדיש לה מאמר-סינתזה ארוך שכותרתו דווקא היתה : ' היודופוביה . Les Temps modernes , n ° 520 , novembre 1989 , pp . 1-80 : 'החדשה חיבור זה ממשיך את העבודה של תאור , של פרשנות ושל גיבוש קונספטואלי שיזמתי מתחילת שנות השמונים . מחקרי הנזכר משנת 2989 היווה מעין סיכום ראשוני וזמני .

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר