פתח דבר

עמוד:10

המחלה רלוונטית בשני מובנים . ראשית , היא הייתה כרוכה באשפוזים ממושכים במרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה בירושלים , כמו גם בהגבלה בניידות ובחולשה גופנית במשך תקופות ארוכות בהן לא הייתי מאושפז . פירוש הדבר היה , שלא יכולתי לנהל את המחקר הארכיוני שבמשך השנים הפך לאבן יסוד בעבודתי , וחיפשתי לי פרויקטים המבוססים על ספרים ולא על מסמכים ארכיוניים . שנית , אל נוכח פני המוות , רציתי להביע עמדה אישית יותר על מקצועי מזו שמאפשרת סוגת המונוגרף האקדמי הרגיל . אם כי לא שגיתי באשליות באשר ליכולתי האינטלקטואלית או למקוריותי , חשתי כי אחרי למעלה מעשור של מחקר וחשיבה על הבעיות , ביכולתי לפחות להציג את הסוגיות והסיכויים שהפוסט מודרניות מציבה בפני ההיסטוריה היהודית . כמו כן , כפי שהעירו כמה מחבריי , לאחר שראיתי את מלאך המוות , הייתי נכון יותר להביע את דעתי בגילוי לב ולהיות פחות מאופק בביקורת על עמיתיי . על רקע כל אלה , אך ללא תוכנית מפורשת , כאשר צצו ההזדמנויות האקדמיות ובריאותי איפשרה זאת , התחלתי לכתוב מאמרים המתייחסים להיבטים של האתגר הפוסט מודרני . עד שנת 2004 כבר הבנתי כי חרף העובדה שכל מאמר נהגה באופן נפרד , הם היו קשורים כולם לנושא כללי אחד . יחד הם עשויים להגדיר את מה שאני רואה כבעיה חיונית להיסטוריוגרפיה היהודית , ושאיש פרט למחנה הפוסט ציוני ( וגם הוא 1 רק באופן משני ) לא התמודד עמה . בכנס השנתי של האיגוד למדעי היהדות ( Studies Association for Jewish ) שנערך בשיקגו ב , 2004 העליתי את הרעיון באוזני קוני ובר מהוצאת ליטמן לייבררי , ובעידודה התחלתי להפוך את קובץ המאמרים שלי לספר . פרקים 8-4 , 2 - מבוססים על אותם מאמרים . פרק 3 נכתב 2 אחרי שהספר נמסר במהדורתו האנגלית וצורף במיוחד למהדורה זו . כל אחד מהם תוקן ועודכן כדי למלא נישה מסוימת בספר ובטיעון שהוא מעלה . ההקדמה , הפרק הראשון ופרק הסיכום נכתבו מלכתחילה כדי להופיע בספר הזה . למהדורה העברית הוספתי חטיבה חדשה לפרק , 8 . 1 שימו לב כי בקובץ ( 1996 ) Age , Kepnes , Interpreting Judaism in a Postmodern יש פרקים על רוב תחומי לימודי היהדות ואפילו על השואה והציונות , אך שום דבר על תחום הלימוד של היסטוריה יהודית ככזו . . 2 השוו עכשיו למאמרי כאנגלית , . 'Jewish History Beyond Borders'

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר