ירמיהו הלפרן: האביר וחלוץ הימיה העברית

עמוד:113

ירמיהו הלפרן : האביר וחלוץ הימיה העברית ה היה המחשבה להן של גם של בית קסם התנועות "ר ושל נוסף הללו התנועה ממין - אחר מחשבה הרביזיוניסטית לגמרי ישירה , שהיה , ללא היה נעוץ סילסולים , כמובן באפיים . , בדרך אולם של חבריהן . ואמנם היה זה מבחר אנושי מיוחד במינו . אני משתמש במלה "מבחר" במובנה המדעי , הביולוגי כמעט : רק אנשים בעלי אופי מיוחד ביותר נקלעו לשם . האחרים לא באו , ואם בטעות היה אחד מהם נקלע לשורותינו , עד מהרה היה נפלט או מוצא לו אמתלה לצאת . תהליך זה הוגבר עוד יותר בימי פעולתם של אצ '' ל ולח"י , ואלה היו האנשים שירשה תנועת החירות . אינני יודע אם אוכל להסביר כאן את המיוחד שבאופי הבית"רי , אך כמה קווים בולטים בכל זאת ניתנים לתיאור . אדם המעוניין בקאריירה קלה , בריוח כלכלי , בחיים קלים , בנוחות , אדם שאינו מוכן להסתכן או מבקש לברוח ממצבים מסוכנים - כל אלה לא היו באים אלינו . הסיכון , המאסרים , ההגליות , הגרדום , הנידוי הכלכלי והחברתי פעלו כמסננת , ורק אלה שעברו אותה נקלטו בתנועה . הם היו אידיאליסטים , אף שאינני אוהב את המלה הזאת כי יש לה גון של היעדר אמביציה אישית . אמביציה אישית להצליח , להתגבר על היריב ( הרחוק והקרוב כאחד , ( להגיע ליעדים , להיעשות כוח , שר צבא , חבר כנסת , מיניסטר , ראש ממשלה - בכל אלה אין פסול , ויומרות מעין אלו היו - ויש - לאנשינו למכביר . אבל הדבר שאיפיין אותם - וזאת מתחילת דרכם עד היום הזה - הוא התחושה של מילוי צו מוסרי עליון החשוב , בסופו של דבר , מן האמביציה האישית . תכונה זו מצויה עד היום בכל אלה שזכו לעבור את כור ההיתוך של הימים ההם , ובהן ייחודה של תנועת החרות של ימינו - תכונה שבגללה גם אלה שחלקו על דרכה בשנים האחרונות אינם יכולים להתרחק ממנה . עד היום תנועה זו היא מאגר הכוח האנושי המעולה ביותר במדינה . במובן ידוע

סוכנות סטימצקי בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר