פתח דבר

עמוד:8

ליצירת הבחינה הפסיכומטרית במתכונתה הנוכחית . הם מדגישים שכל אחד משני קריטריוני המיון היווה קריטריון יעיל יחסית בראשית הדרך , אך במשך השנים חלה ירידה ביעילותם כמנבאי הצלחה בלימודים גבוהים , מבחינה עניינית וציבורית גם יחד . הם מציעים מספר חלופות לפתרון המשבר , שעיקרן עוסקות בשינוי אופי בחינות הבגרות ואופי הבחינה הפסיכומטרית . אין ספק , שסוגיית הנגישות להשכלה גבוהה , על גינית המורכבים , תמשיך להעסיק את מקבלי ההחלטות הפוליטיות , אנשי האקדמיה , הציבור הרחב וקהל הסטודנטים בפועל ובכוח . ניירות העמדה והסקירות בקובץ זה נועדו לתרום ידע ותובנות לבעלי עניין בבעיות הנידונות מנקודות מבט שונות ולהעשיר את הדיון הציבורי והאקדמי בנושאים רלוונטיים . ולבסוף , ברצוני להודות לד"ר שמשון צלניקר , מנהלו הנוכחי של מכון ון ליר בירושלים , על העידוד ועל הקצאת המשאבים להוצאתו לאור של קובץ זה . אוקטובר 1999 שרה גורי-רוזנבליט

מכון ון ליר בירושלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר