מבוא: תפקיד המחקר הנרטיבי בהתפתחות המקצועית של מורים

עמוד:9

כותבי אסופה זו והעורכת מאמינים שהעיסוק במחקר הנרטיבי פותח אפיק מעניין למורה מן השדה . בצד התרומה למחקר מתאפשרת כאן גם הזדמנות חשובה עבור המורה לברר את משמעות העשייה החינוכית שלו . מירי מונק , עורכת האסופה ביבליוגרפיה Press . teachers' accountof teaching , New York : State University ofNew York Ben-Peretz , M . ( 1995 ) . Learning from experience , memory and the practices . Teaching andTeacher Education , 7 ( 5-6 ) , 517-530 . Ben-Peretz , M ., & Rummey , S . ( 1991 ) . Professional thinking in guided Bruner , J . ( 1 986 ) . Actual minds , possible worlds . Harvard University Press . Teaching , 3 ( 2 ) , 205-219 . Conle , C . ( 1997 ) . Images of change in narrative Inquiry . Teachers and narrative inquiry . Education Researcher , 79 ( 5 ) June-July , 2-14 . Connelly , F . M ., & Calandinin , D . J . ( 1990 ) . Stories of experience and solution to some ( post ) modernist dilemmas . Comenius , 3 , 250-266 . Fischer-Rosenthal , W . ( 1995 ) . The problem with identity : Biography as . Publication . Lieblich , ( Eds . ) , The narrative study of lives . London : Sage Lieblich , A . ( 1993 ) . A narrative introduction . In : R . Josselson , & A

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר