הקדמה

עמוד:7

. 4 פעילות גופנית עשויה לשמש מרחב התנסות ללמידת כללי התנהגות בחברה , לקבלת השונה , לדחיית סיפוקים , לשליטה עצמית על דחפים ולבקרת מהלכים התנהגותיים . לפיכך , במדריך זה אנו מקדישים תשומת לב מיוחדת לצורך לתת מענה לשילוב הילד עם מוגבלות גופנית בכל הפעילויות של בני כיתתו במסגרת בית הספר , לרבות שיעורי חינוך גופני , טיולים , הפסקות ומסיבות . הסטודנט והמורה שידעו ליצור את האווירה הנכונה בכיתה יתרמו רבות לתהליך השילוב בכיתה , כמו גם להעצמה אישית ופסיכוחברתית של הילדים עם המוגבלות ומשפחותיהם . מטרתה של יחידה זו היא למלא את החסר במידע הקיים בתחום זה בשפה העברית . היא מתאימה לשימוש בידי מורי המורים במסגרת קורסי מבוא לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים במכללות לחינוך , בסדנאות שונות שיתקיימו במסגרות להכשרה להוראה , ובהשתלמויות מורים . הסתייענו במקורות רבים ובהם ספרות ענפה שפותחה בנושא השילוב בעשר השנים האחרונות בארצות הברית , בקנדה ובאוסטרליה , תוך הסתמכות על חקיקה יסודית שמומשה במדינות אלה . אנו תקווה , כי יחידת הוראה זו תתרום את חלקה בהתמודדות עם יישום שילובם של ילדים בעלי מוגבלות גופנית במערכת החינוך .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר