פתח דבר

עמוד:5

פתח דבר הספר שלפנינו הוא הראשון בסדרת המונוגרפיות בחינוך . סדרה זו מציעה במה לפרסום מחקרים בתחומים מגוונים , בעלי זיקה לחינוך , שעורכים מרצים במכללות להכשרת מורים . היוזמה היא של מכון מופ '' ת , והוועדה לפרסום המונוגרפיות הפועלת במסגרת המכון משמשת כמערכת מדעית לכל דבר וממונה על ההחלטות האקדמיות : המיון , העריכה וההוצאה לאור . כל כתב יד המוגש לה עובר בדיקה וסינון הן בידי חברי הוועדה , והן כמובן , בידי קוראים מקצועיים מן העולם האקדמי . כידוע , המכללות לחינוך מצויות זה מכבר בתהליך מואץ של שינוי : תהליך האקדמיזציה הושלם במרבית המכללות , בניית תכניות לתואר השני נמצאת בעיצומה ושדרוג רמת סגל ההוראה ניכר יום יום . אך טבעי , אם כן , שגם המחקר בתחומי החינוך ובנושאים אחרים המשיקים לחינוך ולהוראה נתון בפיתוח מתמיד . שכן , בסופו של דבר זהו כלי מרכזי לקידומם המקצועי של חברי הסגל האקדמי , קידום שביטויו החיצוני , הפורמלי , הוא יצירת דרגות קידום אקדמיות המקבילות לאלה של המרצים באוניברסיטאות . זאת ועוד , המחקר הוא חלק מתהליך הוראה רציני המתחדש חדשות לבקרים . אין , ולא אמורה להיות , הפרדה בין שני עמודי יסוד אלה של עולם החינוך . דומני שהספר שלפנינו מבטא היטב עניין עקרוני זה . את הספר כתבה ורד גנור-שביט על בסיס מחקרה , והוא דן בחקר מקרה של ניסוי למשוב דיאלוגי בכתב ככלי בהכשרת מורים . זהו מחקר מרשים שגרם לשינוי אצל הסטודנטים , ולא פחות מכך , גס לשינוי מעניין אצל המרצה המלמדת-חוקרת . המחקר המוצג כאן תורם לדעתנו לעידוד חקר מקרים ולהכנסת ממד אישי למחקר ולכתיבה . הוא מדגים את ה '' רבקוליות" שיכולה להתאפשר בתהליך החינוכי של עיצוב סטודנטים

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר