פתיחת חלונות

עמוד:10

החלונות ימצא הקורא כמה מרכיבים : רקע עיוני ; מסגרת חשיבה על הסוגיה הנדונה בחלון ובעקבותיה דגם מוצע לעבודה ; סיפורים שמשמיעים את "הקול האישי" של המנחות ושל המורים בנוגע לסוגיה הנדונה וניתוח של סוגיות אחדות ; שאלות לחשיבה ולהתייחסות של הקורא ; ושתי קבוצות נספחים : לעבודה עם מורים ( 1 ) פעילויות שפותחו על ידי המנחות ו ( 2 ) - שאלונים שנעשה בהם שימוש בהנחיה . החלון הראשון מציג מעגלים בהתפתחות המקצועית של מנחה החבר בקהילה של מנחים , והוא מתייחס לשאלה : כיצד מתפתחת מומחיות אצל מנחה ? התשובה מתבססת על מובאות מפי מנחות . החלון השני פורס את המורכבות של תהליך הכניסה להוראה אצל מורה מתחיל . הדבר נעשה בעזרת תחנות ומשוכות שמשמשות נקודות מוצא לאירועים ולתהליכים בהנחיה . חלון זה מתמקד בשאלה : איך להצליח בהוראה ולשרוד במערכת ? החלון השלישי משיב על השאלה : כיצד הופך מקרה הנחיה פרטי למסגרת חשיבה כוללת על הנחיה של מורים ? בחלון זה מוצעים תכנים מרכזיים בהנחיית מורים , ומתוארים אירועים מאפיינים ששימשו נושאים לעבודת ההנחיה . אירועים אלה נלקחו מכל אחת מהתחנות שהוצגו בחלון השני . החלון הרביעי מציג נרטיבים של מנחות ככלי להנחיה וסיפורים אותנטיים ששירתו אותן . השאלה שעומדת לדיון בחלון זה היא : כיצד משרתת הגישה הנרטיבית . שהונהגה על ידי המנחות לניתוח אירועים קריטיים , את התפקוד המקצועי הן של המנחה והן של המונחה ? החלון החמישי מתמקד בדגם ייחודי של הנחיית מורים עולים בקבוצת תמיכה . דגם זה נותן מענה לצרכים הייחודיים של אוכלוסיית המורים העולים . החלון החמישי נועד להשיב על השאלה : מהם התנאים המקדמים והתנאים המעכבים את שילובם המקצועי של מורים עולים בתרבות בית הספר הישראלי ? הנחיית מורים נ 0 רו 0 סיה תחנות ומשוכות בכניסה להוראה מהשדה לתכנון ההנחיה : תחנות וצמתים בתהליכי הנחיה סיפורי הנחיה כמסגרת לחשיבה רפלקסיבית קבוצת תמיכה כדגם הנחיה של מורים עולים

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר