פתח דבר ודברי תודה

עמוד:10

תפיסות המורים ועל מומחיותם בהערכה ניסינו להבין ולהסביר את מקורן עול תופעות שונות . אוכלוסיית המורים שלנו ייחודית בהשוואה לשאר המורים בחינוך הגבוה : הידע שיש לאוכלוסייה זו בתחום ההערכה רב במידה ניכרת , משום שרבים מהם למדו במהלך הכשרתם בתחום החינוך וההוראה כיצד להעריך . האם עובדה זו משנה במשהו את עמדותיהם , את תפיסותיהם ואת פעולתם כמעריכיםל המחקר שלנו נמשך כשמונה שנים , למן בדיקות הגישוש ועד לכתיבת דוח סיכום זה . במהלכו היו לנו שותפים רבים מספור , ובראשם המורים במכללה שטרחו בסבלנות רבה להשיב לשאלונים מפורטים , מייגעים ולא אנונימיים ' . תודה לעמיתינו בעז שני וצחי אשכנזי שסייעו לנו בהתמודדות הקשה עם מאגרי הנתונים במכללה ובהפקת הנתונים הנחוצים לנו מתוכם . תודה לד"ר אירית גץ ולעובדות הספרייה במכללה על סיוען באיתור מידע מן הספרות . ד '' ר יהודית שטיימן טיפלה בספר במסירות במכון מופ"ת בסוף הדרך , ופרופ' מרדכי מירון וד"ר מרים וילצקר קראו אותו בקפדנות והעירו לנו הערות חכמות ומועילות לרוב . תודה גם לד"ר אסיה שרון שעמלה על עריכת הטקסט והלשון בתבונה רבה ולמאיה זמר שהשקיעה עבודה רבה בביצוע הגרפי של הספר . את התמיכה התקציבית המלאה לכל האורך נתנה לנו המכללה . "היחידה למחקר ולהערכה בהכשרה להוראה ובחינוך" וחבריה שימשו לנו אכסניה סבלנית , תומכת ואוהדת . אנחנו מודות בהערכה רבה לכולם . . 1 השאלונים לא היו אנונימיים על מנת שנוכל לאחד את נתוניהם של המודים עם הציונים שנתנו . לאתר שפעולה זו נעשתה , שמתו בהקפדה על אנונימיות הנבדקים .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר