תוכן העניינים

עמוד:5

תוכן העניינים הקדמה 7 מבוא 34—9 משה אבן-עזרא-נציג תור הזהב , ; 9 תחומים במחקר השירה העברית בספרד , : 13 תחומי הדיון , ; 21 שירת קודש ושירת חול , ; 22 סגנון אישי וסגנון התקופה , ; 24 תיאור , ניתוח ושיפוט , 25 פרק ראשון : השיר כדיבור מקושט 54-35 גודש הקישוטים , ; 35 לשון ציורית ולשון של פשט , ; 38 נושא לעומת ' לבוש ; 40 , ' השיר כדיבור מקושט , ; 44 מיטב השיר כזבו-אוםי הלבוש ומהימנות הנושא , ; 46 עולם של קצוות-ברירת מוטיבים והלכי רוח , ; 51 האמון בכוחה של שירה , 52 פרק שני : זיקת הנושא לילבושו' — אספקטים כלליים 63—55 ' משליות' ו'חידתיות ; 55 , ' 'הפלאה 61 , ' פרק שלישי : זיקת הנושא לילבושו' — אופני ציור מיוחדים 86-64 שלילת הפשט בצירוף מקביל , ; 70 מיטאפורה 'שלילית ; 72 , ' ההק בל ההרצופה בין הציור לפשט , ; 78 שרשרת דימויים אנאלוגיים , ; 79 הנימוק המדומה , ; 80 הציור בזכות עצמו וההפלגה הפאנטאסטית , 82 פרק רביעי : הציורים בזיקתם לריקמה הריטורית 100—87 ' שיטת הקאליידוסקופ' ובבואתה בשיר , ; 87 חילוף הציורים וה'משליות ; 90 , ' חילוף הציורים ועדיפות הניסוח הריטורי , ; 92 מידות שונות של אחידות בציוריות , 97 פרק חמישי : שאלת המקוריות 115—101 הרחבת מושג המקוריות וצמצום מושג הפלאגיאט , ; 101 מקורות משותפים ושלשלת השפע . ת , ; 106 מקורות ומקוריות , 110 פרק שישי : מוגי השירה ודרכי המבנה של השיר 150—116 תבניות יסוד ותבניות מורכבות , ; 116 עמדת הדובר ודרכי העיצוב , ; 117 השפעת סוג השירה על עיצוב המוטיבים , ; 122 נוםחא ת קבועות בסוגי שירה שונים , ; 125 היסוד האפיסטולארי ( האיגרתני ; 126 , ( זיקות גומלין ביןסוגי-שירה , ; 130 תבניות מורכבות-ה'גרעין' וחטיבות המשנה , ; 131 עצמאותן של החטיבות בתבנית המורכבת , ; 136 גורמי התכללות ( אינטגראציה ) בתבנית המורכבת , ; 139 הפואטיקה של האיזון , ; 141 סוגי השירה ותורת השיר , ; 145 סוגי השירה והמחקר החדש , 146 פרק שביעי : שירי השבח 196— 151 סקירה , ; 151 ההקדמה בשירי השבח , ; 157 'המעבר' בשירי השבח ובסוגים אחרים , ; 165 חטיבת השבח הסתמי , ; 175 השבח האישי וענייני דיומא , ; 188 חטיבות הסיום בשירי השבח , 190

מוסד ביאליק


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר