פתח דבר

עמוד:14

שהוא מעלה סוגיות חשובות מאוד שלא קיבלו את הטיפול הראוי להן בכינוס ובאוסף המאמרים הנוכחי , וביניהן : היחס לנשים , והיחס בין סוגיית הנשים והפמיניזם הדתי לבין הסובלנות וסוגיית הזרמים הלא אורתודוקסיים ביהדות . אנו רואים בתגובה של גולדברג הזמנה להמשך הדיון והעשרתו . פתחנו מבוא זה בהבעת המגמה להציג חלופה לסובלנות ולפלורליזם המערבי הליברלי . אולם ברור שדיון כזה לא היה יכול להתקיים בלי אותו ליברליזם והעקרונות של פלורליזם , זכויות האדם והאוטונומיה שפיתח הליברליזם . מה שאנחנו מחפשים אפוא יש לו אופי של דו שיח עם הליברליזם המערבי יותר מאשר עימות עמו . ברצוני לחתום הקדמה זו בהבעת משאלה להמשך התרבות של הדו שיח ושל הדו שיח של התרבויות בתוך כל מסורת עצמה , בין המסורות הדתיות השונות ובינן לבין חלופות חילוניות וליברליות . ברצוננו להודות למכון ון ליר בירושלים , ובייחוד לד"ר שמשון צלניקר , ראש המכון לשעבר , על התמיכה בפרויקט המחקר "סובלנות מתוך מסורות דתיות , " שעל פרותיו מבוסס הספר , ועל העידוד שנתן לפיתוח מחקר ישראלי בנושא זה . פרסום הספר מבטא את יעדו של המכון בהעלאת נושאים התורמים לדיון הציבורי מנקודות מבט חדשות . תודתנו לשרה סורני , מנהלת מחלקת הפרסומים , על המחויבות העמוקה , על המקצועיות הלא מתפשרת ועל סבלנותה האין סופית לאורך כל תהליכי ההבאה לדפוס ; ליונה רצון על התיאום המלא והמסביר פנים בין כל אלה שנטלו חלק בהכנת המאמרים ; לנילי לנדסברגר על עריכת הלשון היסודית ולגלית שמאע על קריאה נוספת של המאמרים ועל העלאת הצעות לשיפור . לבסוף , תודה גם לאנשי הוצאת הקיבוץ המאוחד על ההפקה המשותפת ועל אורך הרוח במלאכתם המקצועית .

מכון ון ליר בירושלים

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר